رئيس بانک مرکزي اروپا اعلام کرد؛ اقتصاد منطقه يورو در بحران به سر مي‌برد و ميزان بيکاري در اين منطقه همچنان بسيار بالا است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، "ماريو دراگي" که در کنفرانسي در برلين گفت: هر چند افزايش 0.3 درصدي توليد ناخالص داخلي منطقه يورو در سه ماهه دوم سال کنوني نسبتا خوب به نظر مي‌رسد، اما احياي اقتصادي اين منطقه هنوز در مراحل ابتدايي است.

"ماريو دراگي" ژوييه گذشته رسم قديمي بانک مرکزي اروپا را که خبري را از پيش اعلام نمي‌کند کنار گذاشت و اعلام کرد؛ بانک مرکزي اروپا نرخ بهره را براي مدتي طولاني در سطح پاييني نگه مي‌دارد و احتمال دارد آن را باز هم بيشتر کاهش دهد.

بانک مرکزي اروپا با دادن نشانه‌هاي ممکن درباره تحول قابل پيش‌بيني سياست پولي خود در منطقه يورو به سرمايه گذاران، پا جاي پاي بانک مرکزي اروپا و بانک مرکزي انگليس گذاشت که تلاش مي کنند تنش‌ها بر سر نرخ بازار را کاهش دهند.

دراگي گفت: با توجه به تعديل پيش‌بيني‌ها در زمينه تورم در کوتاه مدت، شوراي حکام بانک مرکزي اروپا انتظار دارد نرخ‌هاي بهره در يک دوره طولاني در سطح کنوني بماند يا کاهش داده شوند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اقتصاد ، یورو ، زوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار