يهوديان آمريکا براي متقاعد کردن کنگره اين کشور به مداخله در سوريه تلاش مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، تلويزيون جوئيش نيوز گزارش داد: تصميم باراک اوباما به گرفتن مجوز از کنگره براي مداخله در سوريه بدان معناست که اوباما هنوز به حمايت همه جانبه نياز دارد و در اين مسير، حمايت نمايندگان يهودي و طرفدار اسرائيل از حساسيت زيادي برخوردار خواهد بود.

اين شبکه افزود: در عين حال ، گروههاي طرفدار اسرائيل همچون ايپک هنوز صدها عضو خود را به کنگره اعزام مي کنند تا از طرح رئيس جمهور دفاع کنند. ايپک که در زمان جنگ عراق حمايت خود را آشکار نکرد، حالا رويه خود را تغيير داده است. شوراي ملي يهوديان دموکرات و ائتلاف يهوديان جمهوريخواه از اعضاي خود در کنگره خواسته اند از طرح اقدام نظامي حمايت کنند. شايد کنگره آمريکا در خصوص اقدام نظامي دچار شکاف باشد اما جامعه يهوديان در اين خصوص دچار شکاف نيست.

جول روبين کارشناس سياسي مي گويد: درون جامعه يهوديان و لابي هاي طرفدار اسرائيل اختلافات زيادي وجود دارد اما آنها در حمايت از طرح اوباما متحد ظاهر شدند.

اما تبليغات ضد جنگ نشان مي دهد که مردم آمريکا از جنگ خسته شده اند و نگرانند. مردم نمي خواهند کشورشان وارد يک جنگ ديگر در خاورميانه شود. از اين رو هرچند اسرائيل با کاخ سفيد در اين خصوص که حمله به سوريه هشداري به ايران خواهد بود ، هم عقيده است ، تمايل ندارد که لقب جنگ افروز بگيرد. به همين علت اسرائيل از مداخله خيلي آشکار در کنگره پرهيز کرده است.
برچسب ها: اسرائیل ، کنگره ، لابی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار