نماينده مردم شهرستان هاي اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: هنر ورني بافي براي مردم منطقه ارسباران ارزشي معادل طلا دارد كه با مديريت بيش از پيش صادرات محصولات اين هنر منحصر بفرد مي تواند بر ارزش جهاني آن افزود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، فلاحي در پنجمين جشنواره ورني شهرستان اهر افزود: ورني بافي هنري است كه به خوبي مي تواند امنيت مالي و اقتصادي منطقه ارسباران را تامين كند.

وي برگزاري پنج دوره جشنواره ورني در شهرستان اهر را قدم مباركي از سوي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي خواند كه موجب شده ورني از يك صنايع دستي ناشناخته به محصولي ارزشمند در داخل و خارج از كشور مبدل شود.

فلاحي با بيان اينكه برپايي مستمر اين جشنواره طي چند سال اخير سبب شده ورني بافي جايگاه واقعي خود را بيابد، افزود: علاوه بر اين مزيت، جشنواره ورني زمينه ساز توجه بيش از پيش به قابليت هاي منطقه ارسباران به ويژه شهرستان اهر نيز شده است.

عضو كميسيون عمران مجلس خاطرنشان كرد: امروز شاهد سرمايه گذاري هاي قابل توجهي در جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان همچون فندقلو و معرفي شايسته قلعه هاي تاريخي، آرامگاه شيخ شهاب الدين اهري و نيز صنايع دستي بومي اين منطقه به ويژه ورني و قالي به همگان هستيم.

فلاحي با تاكيد بر اينكه مهندس تراب محمدي مديري هنرمند با فرهنگ و قدرت مديريت صحيح است كه توانسته جايگاه آذربايجان شرقي را در صنايع دستي و گردشگري ممتاز كند، خواستار بهبود كيفيت ششمين دوره جشنواره ورني در سال آينده شد.

وي ورني را هنر، ذوق و سليقه سرانگشت زنان عشاير و شهرها و روستاهاي ارسباران خواند و گفت: با افزايش كيفيت هرچه بيشتر برگزاري اين جشنواره ها مي توان نعمت هاي اهر و ارسباران را در تمامي حوزه هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به جهانيان عرضه كرد/س

برچسب ها: ورنی ، معادل ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.