محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني روز يکشنبه از شرکتهاي اروپايي و بين المللي فعال در شهرکهاي صهيونيست نشين خواست فعاليت خود را در اين مناطق متوقف کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري رويترز ، عباس در سخناني در مراسم فارغ التحصيلان دانشگاه الاستقلال در شهر اريحا گفت : از اين فرصت استفاده مي کنم و از شرکتهاي اروپايي و بين المللي فعال در اين شهرکها مي خواهم فعاليت خود را متوقف کنند زيرا برخلاف قوانين بين المللي است.
جان کري وزير امور خارجه آمريکا چند روز پيش از وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا خواسته بود ممنوعيت قريب الوقوع کمکهاي مالي اروپا را به نهادهاي اسرائيلي موجود در سرزمينهاي اشغالي فلسطين به تعويق بيندازند.  
اتحاديه اروپا اين محدوديتها را ژوئيه گذشته با تاکيد بر رد گسترش شهرکهاي يهودي در سرزمينهايي که اسرائيل از زمان جنگ سال 1967 اشغال کرده است صادر کرد.  
 بر اساس اين تصميم نهادهاي اسرائيلي فعال در سرزمينهاي اشغالي از ابتداي سال آينده شايستگي کسب مجوز يا وام را ندارند.  
عباس افزود : ما درحال حاضر با اتحاديه اروپا و چند کشور ديگر جهان در تماس هستيم تا توقف تعامل با اين شهرکها اجرا شود و اتحاديه اروپا تاکيد کرده است اين شهرکها غير قانوني است.
وي با وجود ادامه روند شهرک سازي در عين حال بر پايبندي به ادامه مذاکرات صلح با اسرائيل تاکيد کرد.  
وي اضافه کرد : با وجود موانعي که به خاطر سياستهاي اسرائيل و اقدامات نيروهاي آن و به ويژه شهرک سازي ، حملات ، بازداشتها و فشار بر اقتصاد فلسطين وجود دارد و ما توقف فوري همه آنها را خواستاريم اما به اجراي تعهداتمان بر اساس جدول زمان بندي که وزير امور خارجه آمريکا براي اين مذاکرات تدوين کرده است ادامه خواهيم داد.
عباس گفت : ما تا پايان و مدت شش تا نه ماه مشخص شده به نشان دادن حسن نيت خود ادامه خواهيم داد و اگر حسن نيت وجود داشته باشد ما براي صلح آماده خواهيم بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش مخالفت خود را با حضور ارتش رژيم صهيونيستي در مرز بين فلسطين و اردن در شرق کرانه باختري رود اردن در چارچوب راه حل نهايي بين دو طرف اعلام کرد.  
عباس با اعلام اين خبر افزود : امنيت مرزهاي کشور فلسطين در درجه اول برعهده دستگاه امنيتي فلسطين است و فقط  نيروهاي بين المللي مورد توافق مي توانند بر اجراي آنچه در توافق نهايي به دست مي آيد نظارت کنند.
وي با اشاره آشکار به رد درخواست رژيم صهيونيستي در خصوص ادامه حضور امنيتي اين رژيم در مرز بين فلسطين و اردن گفت : مرزهاي شرقي ما ، با اردن است و اسرائيل بين ما وجود ندارد.
عباس افزود : تاکيد مي کنيم مرزهاي شرقي کشور فلسطين از بحر الميت تا دره ها و بلنديهاي مياني و تا مرز بيسان ، مرز فلسطين - اردن است و باقي خواهد ماند و هيچ طرف ديگري و به صراحت اسرائيل بين ما وجود ندارد. 
وي تاکيد کرد : شهرک سازي غيرقانوني است و بايد از سرزمينهاي فلسطيني برچيده شود.
برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، عباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار