باستانشناسان آکسفورد معتقدند اولین انسانها در مناطق خاور نزدیک زندگی می کردند که روش سالیابی کربنی به آنها در تشخیص دقیق آن کمک نمود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛محققان از یافتن نشانه هایی از انسان های اولیه در مناطق خاور نزدیک خبر دادند.

به گفته پژوهشگران دانشگاه آکسفورد با مطالعات بر روی بقایا و اسکت انسانهای اولیه با روش سالیابی کربنی در یکی از سایت های جنوب لبنان محققان از حضور انسان های اولیه در این مناطق خبر دارند.

باستان شناسان می گویند: با نمونه گیری از فسیل های انسانهای اولیه عمر آنها در حدود چهل و یک تا چهل و دو هزار سال پیش تخمین زده که با آنچه مورفان اروپایی از سن قدیمی ترین فسیل ها تخمین می زند هماهنگ می باشد.

خاورمیانه و مناطق اطراف آن به عنوان منطقه مهم باستان شناسان به حساب آمده که به دلیل سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا در این ناحیه دارای اهمیت استراتژیک وژئو یولیتیکی بوده و هم اکنون نیز می باشد.

آکیل مسئول تیم باستان شناسان می گوید: 75 سال پیش تاکنون در مناطق مختلف خاورمیانه در حال بررسی در سایت های گوناگون هستیم که با کشف اخیر به نتایج بسیار مهمی دست پیدا کرده ایم.

باستان شناسان اظهار داشتند: زندگی افراد و انسانهای اولیه و بررسی آنها ما را در چگونگی شکل گیری آنها و روشهای پیشرفت و شکل گیری اجتماعات اولیه و شهرها کمک می کند./ع2

برچسب ها: انسان ، خاور ، فسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار