سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به پناهندگي گروهک تروريستی منافقين به ساير كشورها گفت: همان‌گونه كه ما اجازه نمي‌دهيم گروه‌هاي تروريستي عليه كشورهاي ديگر در كشور ما فعاليت كنند انتظار نداريم كه كشور ديگري نيز چنين اقداماتي را عليه ايران انجام دهد.

سيد حسين نقوي‌حسيني نماينده ورامين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد پيگيري تحويل منافقين به ايران گفت: با توجه به اسناد و مداركي كه جمهوري اسلامي ايران مبني بر آلوده بودن دست اين افراد به خون مردم بي‌گناه دارد و عمليات‌هاي تروريستي كه در دهه اول انقلاب گروه‌هاي تروريستي انجام دادند و هم‌چنين اسناد و مداركي كه به احتمال زياد از پادگان اشرف به دست خواهد آمد، جمهوري اسلامي ايران قصد دارد از طريق نهادهاي بين‌المللي و سازمان‌هاي حقوق بشري جهاني در راستاي احقاق حقوق قربانیان ترور قدم بردارند.   
 
وي ادامه داد: ايران قصد دارد از اين نهادهاي بين‌المللي بخواهد كه افراد اين گروهك را به عنوان مجرم تحت پيگرد قرار دهند و اقدامات قضايي را براي استرداد آن‌ها و يا محاكمه و مجازات آن‌ها در هر محكمه‌اي دنبال كنند.   
 
نقوي‌حسيني در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تخليه اردوگاه اشرف ايران به چه صورتي مسئله را پيگيري مي‌كند، بيان كرد: آمريكا از ابتداي انقلاب از اين گروهك به عنوان يك بازيچه استفاده و هر جا كه نياز بوده اين افراد را وارد ميدان كرده است؛ آمريكایی‌ها گروهک تروريستی منافقين را در جهت تحقق اهداف خود در منطقه به كار گرفته‌اند.
 
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه اظهار داشت: غرب به دنبال اين است كه براي اين گروهك خرابكار و تروريست مأمن مناسبی پيدا كند؛ لذا با كشورهاي ديگر رايزني كرده‌ و به دنبال اين هستند تا جايگاهي براي آن‌ها مهيا و يا اين افراد را به عنوان پناهنده به كشورهاي ديگر معرفي كنند تا بتوانند به نوعي اين افراد را حفظ كنند.
 
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران انتظار ندارد كه كشورها رفتار خصمانه‌اي عليه ايران نشان دهند زيرا در زماني كه گروهك معاند تروريستي عليه ايران در كشور ديگري پايگاه و جايگاه كسب مي‌كند و يا حتي در آن كشور پذيرفته مي‌شود مسلما رفتار كشور پذيرنده رفتاري خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران است.   
 
نقوي حسيني تاكيد كرد: همان‌گونه كه ما به گروهي اجازه نمي‌دهيم كه عليه كشورهاي ديگر در كشور ما فعاليت تروريستي انجام دهد انتظار نداريم كه كشور ديگري نيز چنين اقداماتي را عليه ايران انجام دهد، لذا اگر كشوري بخواهد عليه ايران رفتار خصمانه‌اي نشان دهد مسلما جمهوري اسلامي ايران نسبت به روابط خود با آن كشورها تجديد نظر مي‌كند.   
 
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان در پاسخ به اين سوال كه تخليه اردوگاه اشرف چه تاثيري در كاهش ترور در منطقه و خصوصا ايران خواهد داشت، خاطرنشان كرد: مطابق اسنادي كه ما در دست داريم و مطالبي كه بنده شخصا از مقامات دولت عراق شنيده‌ام اين گروهك در بسياري از اقدامات در زمينه ناامن‌سازي عراق و ايران نقش موثري داشته است و با تخريب اين پادگان نقش اين افراد نيز كم‌رنگ و حتي حذف مي‌شود و به امنيت كشورها مسلما كمك مي‌كند. 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار