رئيس مجلس شوراي اسلامي با تقدیر از اقدام قاطع دولت عراق در قلع و قمع بقایای گروهک تروریستی منافقین در این کشور گفت: منافقین به مردم و منافع ایران و عراق صدمات زیادی وارد کردند و ماهیت تروریستی آنها بر همگان آشکار بوده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اسامه النجیفی رئیس مجلس عراق، از این کشور به عنوان دوست و برادر  و با روابط نزدیک‌ جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و‌ گفت: روابط خوب و مستحکمی بین دو کشور مهم منطقه‌ای در دوران پس از سقوط دیکتاتور سابق وجود داشته است.
 
وی با اشاره به اشتراکات متعدد دینی و فرهنگی میان دو کشور، افزود: اهمیت مسایل منطقه‌ای که فضای بین‌المللی را تحت تاثیر قرارداده، ایجاب می‌کند که ایران و عراق به همکاری و رایزنی‌های مستمر خود در جهت استقرار ثبات و آرامش منطقه‌ای همچنان ادامه دهند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به حوادث تروریستی در عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی در عراق را با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بین طوایف مختلف عراق اعم از شیعه و سنی و ایجاد بحران در سطح منطقه می‌داند و با آن مخالف است و آنها را محکوم می‌کند.
 
لاریجانی همچنین بااشاره به تحولات سوریه تصریح کرد: امروز منطقه حساس خاورمیانه بیش از هر زمان دیگر به آرامش نیاز دارد و ما از همان ابتدا این ایده را با قاطعیت مطرح کردیم که مشکل و بحران سوریه به راه حل سیاسی نیاز دارد.
 
وی افزود: اصلاحات دموکراتیک در کشورها یک خواست ملی است که باید بدون دخالت خارجی و بدون توسل به زور و خشونت و تسلیح تروریست‌ها در بستر منطقی خود صورت گیرد.
 
رئیس مجلس با تقدیر از اقدام قاطع دولت عراق در قلع و قمع بقایای گروهک تروریستی منافقین در این کشور گفت: منافقین به مردم و منافع ایران و عراق صدمات زیادی وارد کردند و ماهیت تروریستی آنها بر همگان آشکار بوده است.
 
همچنین رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار گفت: دو کشور مهم همسایه با برخورداری از تاریخ و تمدن کهن اسلامی، نقش غیر قابل انکاری در حل مشکلات و بحران‌های منطقه‌ای دارند.
 
اسامه النجیفی افزود: بحران جاری در سوریه به نفع کشورهای همجوار نیست و منافع امت اسلامی را هدف گرفته‌اند.
 
النجیفی در ارتباط با موضوع منافقین نیز گفت: مجموعه اقدامات و رویکردهای حاکم بر منافقین برای مردم عراق غیر قابل تحمل بود و از مدتها قبل به سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده بودیم که جای آنها در این کشور نیست و باید از کشورمان خارج شوند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار