تصميم هاي که در بخش ارزي از سوي بانک مرکزي گرفته مي شود، مي‌تواند ارزهاي خانگي را وارد بازار کند، چرا که خود عاملي براي کاهش قيمتهاست.

محمد حسين فاتحي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق گفت: صدور بخشنامه درباره بازار ارز را منوط به در نظر گرفتن فاکتورهايي از جمله ميزان ذخاير ارزي کشور، ميزان صادرات و درآمدهاي ارزي است.

وي افزود: در سالهاي گذشته دولت بدون در نظر گرفتن اين فاکتورها اقدام به صدور بخشنامه هاي متعدد کرد که اين امر نه تنها در بازار تاثير مثبتي نداشت، بلکه عاملي براي نوسان هاي بيشتر بازار ارز بود.

فاتحي با بيان اينکه در شرايط فعلي نيازي به اجراي اين بخشنامه ها نيست و بايد سياست گذاري ها براساس شرايط روز کشور انجام شود افزود: در اين مدت، انتظارهاي رواني عامل مهمي براي افزايش قيمت ها در بخش ارز بوده است.

وي تصريح کرد: بعد از انتخاب دوره يازدهم رياست جمهوري اميد به آرامش باعث شد که ديگر خبري از هيجانات يکي دو سال قبل در بازار نباشد و اگر از اين به بعد هم سياست ها براساس شرايط صورت گيرد، به طور حتم مي‌تواند باعث کاهش قيمت ها در اين بازار شود.

فاتحي با بيان اينکه به دليل محدوديت هايي که در پرداخت ارز مسافرتي ايجاد شد اين امر به التهابات بازار دامن زد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرايط به گونه اي است که اگر ارز مسافرتي دوباره بازنگري شود و ارز بيشتري به مسافران پرداخت شود اين امر به شادي بازار نيز کمک خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، بازار ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار