شهردار قم با اشاره به رونمايي از سكه منقوش به تصوير بارگاه حضرت معصومه(س)‌ گفت: مديريت شهري قم اهتمام جدي به توسعه و تقويت جنبه‌هاي ملي و فراملي ام القراي جهان تشيع خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمد دلبري با اشاره به اينكه در گذشته نمادي از بارگاه كريمه اهلي بيت در پول‌هاي رايج نداشتيم، گفت: پول هر كشوري نمادي از هويت آن جامعه و كشور است.
شهردار كلانشهر قم با اشاره به اينكه شهر قم ام القراي جهان تشيع و حرم اهل بيت است تصريح كرد: لازم بود اين اقدام صورت گيرد و با توجه به اينكه نقش روي پول‌هاي هر كشور نشان اعتقادات و باورهاي آن جامعه است اين سكه ارزش فزاينده‌اي پيدا خواهد كرد.
وي با اشاره به اينكه بانك مركزي در ضرب اين سكه همكاري بسيار مطلوبي داشت اظهار كرد: مديريت شهري يك نهاد اجتماعي است و نقش اين نهاد اجتماعي در همه امور زندگي شهروندان ملموس است؛ اقدام به ضرب سكه از سوي شهرداري قم مورد پيگيري قرار گرفت و با همراهي و حمايت‌هاي آستان مقدس حضرت معصومه(س) همزمان با دهه كرامت شاهد رونمايي از اين سكه هستيم.
دلبري اضافه كرد: امروز به يمن دهه كرامت توزيع دو ميليون قطعه سكه در بانك‌هاي استان آغاز خواهد شد و در ادامه شاهد توزيع اين سكه در استان‌هاي ديگر خواهيم بود و با اين كار نقش ملي شهر قم را توسعه مي‌دهيم.
وي با اشاره به اينكه بايد براي بين المللي شدن شهر قم جنبه‌هاي ملي آن ابتدا مد نظر قرار گيرد يادآور شد: از همه كساني كه در به ثمر رسيدن اين اقدام ارزشمند تلاش كرده‌اند قدرداني مي‌كنم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.