مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از توسعه پارک‌های جنگلی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بهمن اسکندری امروز در زنجان، اظهار داشت: در سال جاری یکی از برنامه‌های تدوین شده ایجاد پارک جنگلی در سطح استان است.

وی به طرح توسعه پارک‌های جنگلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مرحله شناسایی اراضی مناسب برای ایجاد پارک جنگلی هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان توسعه پارک جنگلی را نیازمند تامین زیر ساخت‌های لازم دانست و تاکید کرد: باید زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد پارک جنگلی مورد توجه باشد.

وی تامین آب را یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد پارک جنگلی عنوان  کرد و افزود: گرفتن مجوز برای تامین آب و ایجاد شرایط مناسب برای وجود آب در پارک جنگلی ضروری است.

اسکندری توجه به اشرافیت پارک جنگلی را نیز مهم برشمرد و تاکید کرد: باید این موضوع نیز در کارهای مطالعاتی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان دسترسی در پارک جنگلی را از دیگر مولفه‌های مهم مطالعاتی عنوان کرد و اظهار داشت: در مطالعات در دست اقدام توجه به دسترسی‌ها باید مورد دقت و توجه باشد.

وی با بیان اینکه باد ورودی و خروجی در پارک جنگلی نیز مورد توجه باشد، افزود: ورودی و خروجی‌ها در پارک جنگلی با جنگل‌کاری کاملا متفاوت است.

اسکندری به مرحله کارشناسی طرح اشاره کرد و گفت: در مرحله کار شناسایی طرح چند منطقه برای ساخت و ایجاد پارک جنگلی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در صورت جمع‌بندی مطالعات، عملیات طرح آغاز خواهد شد، افزود: بعد از اتمام کارهای کارشناسی نسبت به آغاز عملیات اجرایی اقدام می‌شود.

وی از احتمال عملیاتی نشدن طرح در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: عملیاتی شدن طرح منوط به وجود اعتبارات کافی و فراهم بودن شرایط مورد نیاز برای آغاز عملیات خواهد بود.

اسکندری شناسایی خاک و الگوی کشت در این طرح را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: شناسایی خاک و الگوی کشت در اجرای عملیات این طرح باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه شناسایی خاک و الگوی کشت از مراحل اولیه اقدام عملیاتی خواهد بود، اظهار داشت: این موارد باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی آزمایش آب را نیز از دیگر اقدامات مهم در مراحل بعدی دانست و خاطر نشان کرد: این مرحله نیز بعد از انجام اقدامات لازم در مورد شناسایی خاک و الگوی کشت صورت می گیرد.

اسکندری درخت‌کاری را مرحله نهایی بعد از انجام این فعالیت‌ها ذکر کرد و یادآور شد: همه مراحل باید با دقت و کار کارشناسی اصولی و درست انجام شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از وجود محدودیت‌های در اعتبارات اجرایی خبر داد و اظهار داشت: در صورت تامین منابع مالی طرح‌های در دست اقدام سرعت اجرایی بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود فاز مطالعاتی طرح در سال جاری به اتمام برسد، افزود: با توجه به محدودیت‎های اعتباری همه تلاش‌ها برای اتمام فاز مطالعاتی طرح صورت می‌گیرد.

اسکندری مرحله کشت را در پارک جنگلی یادآور شد و گفت: در صورت اتمام فاز مطالعات در سال آینده نسبت به اجرایی کردن مراحل کشت در این طرح اقدام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه قول‌های برای تامین اعتبار این طرح داده شده است، افزود: ازمحل اعتباری حوادث برای تامین اعتبار صحبت‌های صورت گرفته است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز برای این طرح، خاطر نشان کرد: با تامین اعتبار مناسب نسبت به اجرای اصولی و مناسب پروژه‌ها در زمان‌بندی مناسب اقدام می‌شود./ج1

برچسب ها: پارک ، آبخیزداری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.