رئیس انجمن صنفی مراکز تجاری شهر تهران، از عضویت اين انجمن در مجمع جهانی مراکز تجاری( (ICSC خبر داد و گفت: انجمن صنفی مراکز تجاری شهر تهران، وجه بین المللی پیدا کرده بطوری که امکان معرفی و آشنایی با مراکز خرید عضو این انجمن از طریق فضای مجازی در سراسر جهان امکان پذیر خواهد بود.

حسین تفرشی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: تاسیس انجمن صنفی مراکز تجاری شهر تهران، از آن دسته اتفاقات مباحثي است که می بایست سالها قبل بوقوع می پیوست ولی علیرغم این تاخیر، این انجمن بزرگ و موثر در فرهنگ خرید مردم، دوسال است که تاسیس شده و در همین مدت زمان کمتر توانسته اثرات بسیار زیادی در چرخه اقتصادی شهر تهران و مراکز تجاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: سه سال  از آغاز بکار انجمن صنفی مراکز تجاری شهر تهران می گذرد و در این مدت تعداد مراکز تجاری پذیرش شده این انجمن به 40 مرکز رسیده است. این انجمن که در راستای اهداف تعیین شده در ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بر مبنای آئین نامه های مصوب دیماه 1371 هیات وزیران تشکیل شده است.

وی افزود: در این سه سال انجمن با هدف یکسان سازی سیاست ها و نحوه عملکرد مراکز خرید شهر تهران در اموری نظیر حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان تجاری ، جمع آوری اطلاعات ، بررسی و تحقیق درباره مشکلات و شناخت اولویتها ، برنامه ریزی برای تامین نیازهای صنفی ، آموزشی ، توسعه و گسترش فعالیتها و کوشش برای هماهنگی در آموزش ، ارتقای مهارت و تامین نیروی انسانی مراکز خرید ، ارائه مشاوره و استاندارد های ساخت ، فروش ، تفکیک و جانمائی صنوف در مراکز تجاری ، آموزش امور مشتری مداری و برگزاری حراج های فصلی هماهنگ و اشاعه فرهنگی کاربردی و عملیاتی در مبحث خرید و خرده فروشی ، شروع به فعالیت نمود که در این مدت با اقداماتی هماهنگ و اصولی در میان مراکز خرید عضو این انجمن ، قدمهایی بسیار محکم و اصولی در فضای کسب و کار شهر تهران برداشته است.

وی یادآور شد: که سال اول تاسیس انجمن بنا به دلایلی سکوت اختیار کرده بود  لذا سال اول تنها  سال عضو گیری بود تا اینکه انجمن به طور کامل شکل گرفت و با تشکیل کمیته های مختلف فعالیت خود را بصورت گسترده آغاز نمود بطوریکه در حال حاضر 6 کمیته در این انجمن شکل گرفته است  که آخرین کمیته شکل گرفته «کمیته بحران» است.

وی در راستای معرفی کمیته های انجمن گفت : انجمن در ابتدا با ایجاد  سه کمیته  کمیته پذیرش ، با هدف شناسایی و جذب مراکز تجاری و پاساژهای متقاضی عضویت در انجمن ، کمیته آموزش ، با هدف ایجاد راهکارهای مناسب برای ارتقاء سطح کیفی مراکز تجاری و فروشگاه ها و فروشندگان عضو انجمن، برگزاری سمینارها و کنفرانس های تخصصی و کاربردی در جهت ارتقا سطح علمی و آموزشی مراکز عضو و بهره مندی از تجارب مدیران تمامی مراکز خرید شهر ي است.

تفرشي اضافه کرد: کمیته تبلیغات و رسانه، با هدف شناساندن و اطلاع رسانی فعالیت های انجمن در عرصه رسانه ها ی دیداری و نوشتاری در  میان آحاد جامعه، فعالیتهای خود را آغاز کرد و پس از آن با تشکیل کمیته های حقوقی، کمیته اقتصاد و سرمایه گذاری و کمیته مدیریت بحران، روند خدمت رسانی به مراکز عضو انجمن تسریع یافته و اثرگذارتر شده است.

 وی در ادامه گفت: نظر به گستردگی حوزه جغرافیایی و عملیاتی این انجمن که از شمالی ترین تا جنوبی ترین و از غربی ترین تا شرقی ترین نقطه شهر تهران را در بر می گیرد و تعداد بسیار زیاد فروشگاه های دایر و فعال در مراکز عضو این انجمن که می تواند نقش موثری در خدمات رسانی و مشتری مداری ایفا کند،انجمن توانسته فعالیت هایش را در قالب کمیته های تخصصی انجام دهد که به فضل الهی حرکاتهای منسجم و اثرگذاری که در حوزه بهره برداری صحیح از مراکز تجاری داشتیم، باعث شده استقبال بسیار خوبی از طرف مراکز تجاری شهر تهران جهت عضویت در انجمن صورت گیرد که تعداد قابل توجی از این درخواستها در کمیته پذیرش در دست بررسی است و بزودی اعضای جدید انجمن صنفی مراکز تجاری معرفی خواهند شد.

وی پس از معرفی کمیته ها گفت : بصورت مختصر می توان از میان  رئوس فعالیتهای کمیته های انجمن به یکسان سازی سیاست ها و نحوه عملکرد مراکز خرید در اموری نظیر حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان تجاری، جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات و شناخت اولویت ها، برنامه ریزی برای تامین نیازهای صنفی، آموزشی، توسعه و گسترش فعالیتها و کوشش برای هماهنگی در آموزش، ارتقای مهارت و تامین نیروی انسانی مراکز خرید اشاره کرد.

تفرشی گفت: انجمن صنفی کارفرمائی مراکز تجاری علاوه بر تهران در مشهد،کیش، کرج،  اصفهان و شیراز با رایزنی های انجام شده در حال تاسیس است و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی کانون عالی مراکز تجاری در سطح کشور خواهیم بود.
 
وی در ادامه از عضویت انجمن در مجمع جهانی  مراکز تجاری (ICSC ) به عنوان یکی از فعالیتهای ماندگار و بزرگ هیئت مدیره فعلی نام برد و افزود: از این به بعد  مراکز خرید عضو انجمن، وجه بین المللی پیدا کرده بطوری که امکان معرفی و آشنایی با مراکز خرید عضو این انجمن از طریق فضای مجازی در سراسر جهان امکان پذیر خواهد بود.

تفرشي در پاسخ به این سوال که مدیر مرکز تجاری باید دارای چه قابلیت هایی باشد گفت: مرکز تجاری با یک شهر هیچ فرقی ندارد و مدیر آن نیز باید همچون یک شهردار به تک تک امور جزیی و کلی مدیریت آن فضا اشراف داشته باشد. با توجه به اهميت نقش مراکز تجاري، مديريت اين مراکز نيز کاري بسيار تخصصي به شمار مي رود؛ از اين رو ضرورت دارد مديران و برنامه ريزان چنين مراکزي آگاهي و دانشي جامع در خصوص طراحي و ساخت، جامعه شناسي، تاسيسات و امنيت، علايق فرهنگي و رفتارشناسي مصرف کنندگان و کسبه و نيز اشراف کلي به بازار و شرايط اقتصادي جاري داشته باشند تا بتوانند مجموعه تحت مديريت خود را به بهره برداري مطلوب برسانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت از انجمن حمایت کند در آینده نزدیک شاهد رونق اقتصادی و توسعه مراکز تجاری همراه با رقابتی سالم در عرصه مشتری مداری و خدمات رسانی خواهیم بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار