در هنگام استفاده از ضد آفتاب خسيس نباشيد و آن را به مقدار كافي بماليد تا تمام سطح پوست را بگيرد.

يعقوب قدسيان، معاون پشتيباني سازمان نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران افزود: عامل اصلي چين و چروك پوست و ايجاد كك و مك بر روي آن نور آفتاب و به ويژه اشعه ماوراء بنفش است.

وي گفت: هر فردي با هر نوع پوست و با هر نوع ژنتيكي اگر بلد باشد كه در برابر آفتاب چطور از پوشش مراقبت كند پوست سالم تر و شفاف تري خواهد داشت و مسلماً آثار پيري هم ديرتر روي پوستش ظاهر خواهد شد با وجود تأثير ثابت شده آفتاب در ايجاد سرطان پوست، حتي اگر به فكر جوان ماندن هم نيستيم بايد مراقب پوستمان باشيم.

وي تصريح كرد: براي حداكثر استفاده از ضد آفتاب ها بايد نيم ساعت قبل از خارج شدن از منزل آن را به ميزان كافي روي پوست خودمان بماليم چون در حدود نيم ساعت طول مي كشد تا ضد آفتاب جذب پوست شده و اثرش آغاز شود و تقريباً هر دو ساعت يك بار تجديدش كنيم و حتي در روزهاي ابري هم ضد آفتاب بزنيم چون پرتوهاي فرابنفش خورشيد كه به پوست ما آسيب مي زنند به راحتي به راحتي از ابرهاعبور مي كند.

وي اذعان داشت: نكته ديگر اينكه هميشه ضد آفتاب بايد بعد از همه آرايش ها استفاده شود چون در غير اين صورت مواد آرايشي كه بر پايه آب يا چربي باشند، مي توانند باعث بي اثر شدن ضد آفتاب شوند، هنگام استفاده از ضد آفتاب بايد به بيني، گوش و اطراف آن توجه خاصي داشته.

وي خاطرنشان كرد: نكته ديگري كه بايد در باره ضد آفتاب ها دانست، اين است كه آن ها هم ممكن است براي بعضي ها حساسيت زا باشند پس مثل هر وسيله آرايشي ديگري، پيش از خريد و استفاده از آن ابتدا مقداري از محصول را روي بازويمان بماليد و 24 ساعت صبر كنيد و ببينيد بدنتان ساسيتي نشان مي دهد يا نه اگر اتفاقي نيفتاد، مي توانيد آن را روي صورتتان بماليد./ح

برچسب ها: ضدآفتاب ، پوست ، حساسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار