بسياري از مواد غذايي كه حجم كمي دارند داراي كالري بالايي هستند كه مصرف آن ها در طول روز موجب افزايش وزن خواهد شد.

دكتر محمدتقي انوشه، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص ريزه خواري در طول روز بيان داشت: بسياري از افراد بويژه خانم ها عادت به خرده خوري دارند كه يك رفتار تغذيه اي نامناسب بوده و بايد به تدريج عوض شود.

وي، با اشاره به اينكه افراد نبايد خود را در معرض مواد غذايي پركالري قرار دهند، گفت: يك رژيم غذايي متعادل و نرمال داراي تنوع بوده و همه گروه هاي اصلي غذا بايد در آن وجود داشته باشد بنابر اين براي داشتن يك رژيم مناسب بايد به پزشك متخصص مراجعه كرد و خودسرانه مواد غذايي را از وعده هاي اصلي حذف و يا اضافه نكرد.

وي با بيان اينكه برخي از افراد با داشتن بيماري اقدام به گرفتن رژيم مي كنند، خاطرنشان كرد: هنگامي كه فرد هيچ نوع بيماري ندارد، نبايد خودسرانه مواد غذايي را از رژيم غذايي خود حذف كند و اگر دچار يك نوع بيماري باشد، طبيعي است كه اگر بدون مشورت پزشك اين كار را انجام دهد بطور حتم با مشكلات و عوارض زيادي مواجه خواهد شد.

وي با تأكيد بر اينكه رژيم غذايي نادرست موجب تحليل عضلات شل شدن بافت ها، ريزش مو و حتي افسردگي مي شود، اذعان داشت: داشتن رژيم غذايي در واقع ايجاد نظم و تعادل در برنامه زندگي افراد است و نبايد با حذف وعده هاي اصلي و يا مصرف موادي كه به ظاهر تصور مي شود كالري پائيني دارند يك عادت غذايي غلط را در برنامه روزانه خود وارد كنيم./ح


برچسب ها: ریزه خواری ، وزن ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار