رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دلیل ورود امامزادگان به کشور ایران به سه دلیل هجرت، دعوت و محبت ایرانیان بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی عصر دیروز در مراسم اختتامیه اولین همایش بین‌المللی امامزادگان در جمع علما، فضلا و اندیشمندان مدعون در اصفهان خاطرنشان کرد:امامزادگان نماد توحیدند،چراکه برای بقعه هر امامزاده یک منارهو گنبدی وجود دارد که خواسته یا ناخواسته افراد را به یاد خدا و ربوبیت می‌اندازد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اذعان داشت: هر کجا که امامزاده‌ای باشد ارزانترین و مفیدترین اجتماعات را فراهم می‌کند؛ چنین اجتماعاتی حول محور امامزادگان نیازی به بلیط ندارد، لباس و فرم خاصی برای حضور در آنجا هم نمی‌خواهد.

وی افزود: امامزاده‌ها محل امید هستند وبقاع متبرکه محل ذکر و یادآوری خداوند است.

این کارشناس مذهبی - دینی عنوان کرد: در جواب عده‌ای کج‌اندیش و منحرف که به خاطر مقدس شمردن امامزادگان ما را مشرک می‌دانند باید گفت که هر آنچه که خودش مقدس است طبق آیات صریح قرآن متعلقات و بستگانش هم مقدس است.

قرائتی ابراز داشت: اهل بیت و امامان معصوم (ع) برای ما ایرانیان و شیعیان مقدس هستند و به تبع بستگان و امامزادگان نیز برای ما مقدس شمرده می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور متذکر شد: امامزادگان برای ما تمدن‌سازند، مسجد هم می‌سازند؛ کجای کشور وجود دارد که امامزاده‌ای باشد و کنارش حوزه علمیه، مسجد، بازار و اجتماعی تشکیل نشده باشد.

وی در ادامه با بیان مختصری از دلایل روشن شیعه بر طبق آیات قرآن و سنت پیامبر (ص)در رأس تهمت و ادعای کذب وهابیت مبنی بر کافر بودن شیعیان به خاطر مقدس شمردن امامزادگان پرداخت.

قرائتی متذکر شد: به راستی زیارت چیست؟ قدردانی از زحمات پیامبر (ص)، تأیید عملی،‌ وفاداری از تجدید اهل است، زیارت آئینه‌ای است که مؤمن ببیند اولیاءالله چگونه هستند و ما باید چگونه باشیم.

وی ادامه داد: زیارت از امامان و امامزادگان یعنی ای دشمنانی که اهل‌البیت (ع)ما را به شهادت رساندید، بدانید که چراغ خاموش نخواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: آن کسانی که قبر حجر ابن عدی و قبرستان بقیع را خراب و ویرانه کردند منتظر قهر خداوند باشند بر طبق آیات شریفه قرآن جسارت به آنچه برای خداوند عزیز است و مقدس شمرده شده است قهر و عذاب خداوند را به دنبال خواهد داشت/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.