یک دکترای روانشناسی بالینی به خانواده ها توصیه کرد: قبل از اینکه دانش آموزان را برای خرید لوازم التحریر و وسایل مدرسه به بازار ببرند، خودشان سری به بازار بزنند و پس از انتخاب یک فروشگاه فرزندان خود را به آنجا برده و به آنها حق انتخاب دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهلا سلیمی گفت : دانش آموزان بر اساس آنچه در ذهنشان شکل گرفته تصمیم می گیرند و بر خلاف بزرگترها که روحی خود پیروی دارند دیگر پیرو هستند.

این دکترای روانشناسی بالینی افزود: افراد درسنین دانش آموزی از روی اشکال و تصاویری که در گذشته دیده اند الگو برداری می کنند و بر اساس آن تصمیم گیری می کنند، لذا والدین به راحتی می توانند دیدگاه آنها را مطابق میل خود تغییر دهند.

سلیمی با بیان اینکه جذابیت برخی از طرح ها و نقش های ایرانی کمتر از تصاویر ناشناخته غربی نیست، گفت: تغییر ذائقه و سلیقه دانش آموزان به سادگی امکان پذیر است.

این دکترای روانشناسی بالینی سپس گفت: طبیعتا دانش آموزی که در کارتون های پخش شده از تلویزیون، بازی های رایانه ا و کاراکترها و شخصیت های خارجی را می بیند، الگوهای خود را نیز از آن کاراکتر ها بر می دارد و زمان انتخاب هر وسیله ای به دنبال الگوهایشکل گرفته در ذهنش است.

سلیمی تاکید کرد: دانش آموزی که شرکت و بنتن را می شناسد و هیچ شناختی نسبت به دارا و سارا ندارد هنگام انتخاب وسایل مورد نیازش به دنبال شرکت و بنتن می گردد و آنها را الگوی خود قرار داده است.

این دکترای روانشناسی بالینی در ادامه با بیان اینکه انسان ذاتا خواستار زیبایی است و از زیبایی لذت می برد، گفت: اگر دانش آموزی خواستار وسیله ای با طرح مشخص است و والدین او با خرید آن وسیله مخالفند می بایستی وسیله زیباتری را جایگزین آن وسیله کرده و در اختیار فرزندانشان قرار دهند.

سلیمی از خانواده ها خواست تا زیرک باشند و سلیقه خود را به سلیقه فرزندانشان تبدیل کنند و برای این کار قبل از اینکه فرزندانشان را به خرید ببرند به بازار رفته و فروشگاه مدنظر خود را پیدا کرده و سپس فرزندانشان را به آنجا ببرند.

وی افزود: در این صورت نه تنها والدین توانسته اند بر سلیقه فرزندانشان تاثیر مناسب بگذارند بلکه حتی دانش آموزان هم حس می کنند قدرت انتخاب دارند و از وضعیت خود احساس رضایت می کند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، فرزند ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.