فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس، تقويت مرزباني و كنترل مرزهاي كشور را در دستور كار برنامه هاي خود قرار داده است.

سردار اسماعيل احمدي مقدم، در حاشيه صبحگاه مشترك يگان هاي نمونه نيروي انتظامي استان چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران این استان افزود: نيروي انتظامي تمركز اصلي خود را در سال جاري بر كنترل مرزها قرار داده است.
وي اظهار داشت: تامين امنيت اقتصادي كشور، تامين امنيت جاني مردم، مقابله با تروريسم بين المللي، كاهش قاچاق كالا و مواد مخدر به كشور و كاهش قاچاق انسان از مهم ترين تاثيرات تقويت مرزباني و كنترل مرزهاست.
سردار احمدي مقدم، با تاكيد بر لزوم تداوم سياست هاي كنترل مرزها گفت: نيروي انتظامي تلاش مي كند بخش هاي باقيمانده از مرز به ويژه در بخش شرقي كشور را نيز تحت كنترل خود قرار گيرد و تامين امنيت و تقويت كنترل مرز دريايي نيز با جديت در حال انجام است.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، كنترل قاچاق مواد مخدر را از ديگر اولويت هاي اين نيرو در سال جاري عنوان كرد و افزود: اعتياد به مواد مخدر، عامل اصلي آسيب هاي اجتماعي و جرائم ديگر است و اين نيرو بر اساس وظيفه و ماموريت سازماني خود با قاچاق و فروش مواد مخدر مقابله مي كند.
وي، همچنين با بيان دستاوردهاي نيروي انتظامي در كاهش تصادفات در محورهاي ارتباطي كشور گفت: نشست هاي هماهنگي پليس با ساير دست اندركاران بخش صنعت و حمل و نقل كشور برگزار شده است و اين تعامل در دولت يازدهم نيز افزايش مي يابد.
سردار احمدي مقدم، با بيان كاهش 10 درصدي تصادفات در پنج ماهه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل آن، افزود: به منظور كاهش آمار خسارت هاي جاده اي، نشست هاي مشتركي با وزيران و مسئولان ستادي دو وزارت صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازي دولت يازدهم برگزار شده است.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، با تاكيد بر لزوم كاهش آمار تصادفات و فوتي هاي ناشي از حوادث جاده اي اظهار داشت: اميد است با همكاري بين بخشي، اين اهداف در سطح كلان محقق شود.
وي، از افزايش كشف كالاي قاچاق و كشف مواد مخدار در سال جاري خبر داد و افزود: اين افزايش، ناشي از سخت تر شدن عرصه بر قاچاقچيان و افزايش نظارت هاي پليس است.
احمدي مقدم گفت: بجز حوزه دريايي كه كنترل مرزهاي آن سخني خاص خود را دارد، قاچاق سوخت از مرزهاي خشكي كشور ناچيز است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.