مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد از پایان یافتن فاز اول پروژه پل طبیعت خبر داد و گفت: مراحل رنگ آمیزی پل در حال تکمیل است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الله ملاصالحی، در تشریح ویژگی های پل طبیعت اظهار کرد: این پل از پروژه های شاخص شهر تهران است که به دلیل معماری، کاربری و شیوه ساخت می تواند به نماد جدیدی برای شهر تهران و حتی کشور بدل شود چرا که پل طبیعت با هفت هزار مترمربع مساحت بزرگترین پل غیرعبوری کشور بوده و کاربری اصلی آن گردشگری و تفریحی است.
ملاصالحی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت پل طبیعت از اواخر سال89 شروع شده است، درباره شرایط حال حاضر این پروژه اظهار کرد: هم اکنون عملیات اجرایی سازه فولادی این پل که دو هزار تن وزن دارد و در ساخت آن از 14 هزار قطعه فولادی استفاده شده، به اتمام رسیده است.
وی آخرین مرحله عملیاتی فاز نخست این پروژه را تامین ایمنی های آن دانست و در این باره گفت: در ساخت این پل تمام استانداردهای روز اروپا طراحی و اجرا شده است. از این رو موضوع ایمنی بازدید کنندگان این سازه که دارای سه طبقه و 40 متر ارتفاع می باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود: در راستای تامین ایمنی پل طبیعت، هندریل هایی به طول دو هزار متر نصب شده است تا موضوع ایمنی به طور کامل تامین شود.
ملاصالحی با اشاره به تکمیل مراحل رنگ آمیزی پل طبیعت گفت: برای نخستین بار در یک سازه با این ابعاد از نوعی رنگ خاص که مخصوص پالایشگاه ها و خطوط انتقال گاز می باشد، استفاده شده است به طوری که حداقل عمر مفید این رنگ آمیزی 20 سال می باشد.
وی با بیان اینکه رنگ آمیزی پل مساحتی حدود 19 هزار متر مربع را شامل می شود، اضافه کرد: با توجه به شکل پل که برگرفته از طرح چند تنه درخت در هم تنیده است که شاخه های آن میان دو بوستان است، تلاش شده با در نظر گرفتن نوعی رنگ نقره ای و خاکستری به شکل محیطی اطراف آسیبی وارد نشود.
مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد همچنین گفت: ورودی غربی پل به بوستان بنادر و ورودی شرقی به بوستان شهیدطالقانی منتهی می شود و با تکمیل این فاز در مراحل بعدی ساخت کفپوش چوبی ویژه 5هزار و 100 متری این پل و نورپردازی در دستور کار قرار می گیرد./ف
برچسب ها: پل ، طبیعت ، رنگ ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار