سفير سابق آمريکا تصريح کرد جامعه بين الملل از طرح باراک اوباما براي اقدام نظامي عليه سوريه حمايت نمي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، "کريستوفر هيل" سفير سابق آمريکا در عراق و رئيس کنوني گروه مطالعات بين الملل دانشگاه دنور در گفتگو با اين شبکه گفت: باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در سخنان امروز خود درباره سوريه، ديدگاههايش را در اين خصوص به روشني تبيين کرد. به نظر مي رسد اوباما علاقه زيادي به پيشنهاد مطرح از جانب روسيه دارد. اوباما به روشني مواضع خود را بيان کرده است مبني بر اينکه بايد کاري انجام شود. 

وي در ادامه افزود: اوباما از حمايتهايي که مي خواهد در عرصه بين المللي درباره سوريه داشته باشد بهره مند نيست. اوباما نتوانسته است ائتلاف بزرگي در اين خصوص بوجود بياورد. او نتوانسته است راي شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي اقدام عليه سوريه را به دست بياورد. همين وضع سبب شده است شرايط اوباما دشوار شود. اوباما احساس مي کند که در اين زمينه نسبتا تنها مانده است. يکي از عللي که اوباما به کنگره روي آورده نيز دقيقا همين مسئله است. اوباما نتوانسته است راهي ديپلماتيک درباره سوريه پيدا کند. 

به گفته هيل، وقتي مسئله جنگ بوسني و کوزوو مطرح بود روسيه و ديگر کشورها در شوراي امنيت سازمان ملل متحد با واشنگتن همراهي مي کردند.

وي در پايان گفت: روزهاي حساس و مهمي پيش روي قرار دارد. قرار است جان کري وزير امورخارجه آمريکا در ژنو با سرگئي لاوروف وزير امورخارجه روسيه ديدار کند. بايد منتظر ماند و ديد که اين ملاقات چه نتيجه اي به همراه خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار