رئیس سازمان نظام پزشکی از تعرفه های خدمات پزشکی بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفتن این موضوع خبر داد و گفت: سازمانهای بیمه گر برای تحقق بازنگری در این تعرفه ها مورد بازنگری قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛ علیرضا زالی، رئیس کل نظام  پزشکی در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه در حوزه سلامت ضمن قدردانی از خبرنگاران و گرامی داشت خبرنگار ایرنا حنانه زاکانی خبرنگار این حوزه توضیح داد: رسانه ها در بیان مشکلات مردم با حوزه سلامت کشور نقش بی بدیلی دارند.  
 
وی در ادامه توضیح داد: بودجه های متفرقه مربوط به نظام پزشکی، نظام روانشناسی و نظام پرستاری در سال 92 حذف شده بود که کمیسیون تلفیق پیگیر این مسئله در صحن مجلس خواهند بود.  
 
رئیس کل نظام پزشکی در ادامه توضیح داد: برای کمک به نظام پزشکی و کمیسیون درمان به علت تغییرات اساسی در شکل عملیاتی این بودجه تحقق نیافت و امیدواریم که کمیسیون تلفیق در سال 93 به اختصاص بودجه در این زمینه کمک کند.  
 
155 شهرستان در وضعیت نابسامانی قرار دارند 
 
زالی عنوان کرد: وضعیت شهرستانها نابسامان است و نظام پزشکی فاقد حداقل امکانات پزشکی هستند که این موضوع در شأن نظام پزشکی نیست.  
 
وی در خصوص وضعیت شهرستانها توضیح داد وضعیت از نظر ساختمانی، لجستیکی ، تجهیزاتی نا بسامان است و حدود 155 شهرستان درگیر این مسأله هستند.  
 
استفاده از کمیته های کارشناسی مشترک از سال گذشته  
 
وی گفت: حوزه های کارشناسی مشترک کمیته با قوت و بهتر از سال گذشته حرکت خواهند کرد از جمله عوامل مورد توجه مولفه های اقتصادی و تعرفه هاست همچنین سازمانهای بیمه گر با تقویت نظام بیمه ای کشور به نیابت از مردم با تقویت نظام بیمه ای صورت گیرد و هرچه تعرفه ها علمی تر باشند جامعه پزشکی با مردم رابطه بهتری خواهند داشت.  
 
 شفاف سازی جزء دستور کار نظام پزشکی است  
 
از آنجایی که شفاف سازی به تاخیر برخورده ما بر آنیم که شفاف سازی را در حوزه تعرفه ها و برچیده شدن رابطه مالی  پزشک و بیمار را انجام دهیم.  
 
وی توضیح داد: از آنجایی که رفاه مردم جزء برنامه های ماست نظام پزشکی هم آمادگی دارد با شکل گیری وزارت جدید رفاه برنامه های رفاه پزشکان و مردم را در مسیر شفافی قرار دهد و از ظرفیت دولت و وزارت بهداشت و وزارت رفاه استفاده کند.  

 همکاری ها با وزارت بهداشت و سازمان هی بیمه گر قطع شد 
 
وي ادامه داد: امیدواریم که تعرفه های پزشکی بخش خصوصی بر اساس قیمت واقعی تعیین شود در حالی که تعرفه های خدمات پزشکی در سال گذشته تغییری نکرده و در بازنگری پزشکان عمومی و ماماها به سازمان های بیمه گر سهم بیشتری از تعرفه ها را پرداخت خواهند کرد.  
 
تعرفه های پزشکان عمومی بیش از 15سال سابقه دارند تعرفه هایشان، 15 درصد قابل تغییر است و همچنین پزشکانی که PHD گرفته اند در راستای ترویج فرهنگ ارتقاء علمی اگر دکتری پزشکی دارند می توانند به عنوان متخصص عمل کنند.  
 
تقریبا مصوبات شورایعالی پزشکی با وزارت بهداشت در خصوص تعرفه ها عملیاتی شد.  
 
طراحی طرح های توسعه پایدار در واژه شناسی سلامت راه پیدا کرده است
 
زالی ، رئیس نظام پزشکی سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل به طراحی طرحهای توسعه پایدار راه پیدا کرده است و اقدامات اولیه انجام شده است.  
 
وی از جلسه ای فنی در یکشنبه هفته ی آینده خبر داد و گفت: این جلسه با کارشناسان بین الملل در راه اندازی یونیت واحد توسعه پایدار که به طور کامل به نظام پزشکی محول شده است سپرده شده است.  
 
وی در این خصوص توضیح داد در کشور هایی که در مسیر تعالی پیشرفت در این زمینه هستند یک نوع تراسازی در جهت پیشرفت جامعه است که باید گام های استوار تری در این حوزه برداشته شود.  
 
در حال حاضر 3000 پزشک درنظام پزشکی فعالیت می کنند 
 
 زالی، رئیس نظام پزشکی گفت: درحال حاضر3000 پزشک در نظام پزشکی فعالیت رسمی می کنند و حدود 6000 کارشناس در حوزه انتظامی هستند و در حوزه های کشور حضور دارند.  
 
وی از فعالیت حوزه نظام پزشکی توضیح داد و گفت: از شش ماه دوم سال مجموعه فرآیندها حدود یازده هزار پرونده توسط همین شش هزار نفر عضو نظام پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و اینها به صورت افتخاری فعالیت می کنند. 

در حال حاضر 110 شهرستان در پروانه مطب مشارکت می کنند
زالی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر 110 شهرستان در پروانه مطب مشارکت دارند و این نشان دهنده اشتیاق در سطح شهرستان در زمینه صدور پروانه مطب است.  
     
وی گفت: افزایش پروانه مطب در شهرستان ها از ارزش ارزنده ای برخوردار است و واگذاری پروانه مطب در فضای نظارت پذیری باید حفظ شود که این نکات با کمک انجمن های علمی تخصصی شکل گرفته است.  
 
زالی در ادامه توضیح داد: تا آخر امسال داروهای کم یاب و استفاده از ظرفیت همکاران دارو ساز و ارائه راه حل های مفید در این جهت از اهداف ماست.  
 
وی عنوان کرد: بحث ارزی، تشکیلات و فرآیندهای دست و پا گیر وارد کننده های دارویی است که بسیاری از فعالیت ها در چند ماه اخیر فضای دارویی را آرام خواهد کرد.  
 
زالی خاطر نشان کرد: تا آخر سال وضعیت داروها به سکون و آرامش خواهد رسید و از دستور کارهای رئیس جمهور جدید و مشارکت ترخیص قابل توجه بانک های دارو و حل مشکلات دارو است که دولت جدید بتواند اولا با حمایت تولید دارو تامین کمبود نقدینگی ها در جهت تولید دارو باشد .  

وی گفت: ما درصدد هستیم در سال آینده با کاهش سوبسید داروها بازار دارویی را سامان می دهیم و همچنین شورای دارویی با نگاه علمی ومنطقی به داروها ضمن اینکه ظرفیت کم ژنریک باید احیا شود و از بحران دارویی بیرون آئیم./ح


برچسب ها: تعرفه ، درمان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار