عواملی که موجب کاهش بازده ورزشکاران می‌شود

دانشمندان و متخصصان طب ورزشی به تازگی دریافته‌اند که حدود 40% از وقت ورزش در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی صرف فعالیت‌ها جانبی به جز ورزش می‌شود و باعث کاهش بازده ورزشکاران می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، معمولاً از هر دوره ی یک ساعته ورزش در کلاس‌های ورزش تنها حدود 35 دقیقه آن به طور مفید صرف ورزش کردن می‌شود و باقی وقت صرف صحبت با اطرافیان، تنظیم لباس، پرکردن دائم بطری آب، ‌عوض کردن حوله و کفش‌ها،‌ انتخاب موسیقی مورد نظر و تنظیم گوشی‌ها و گوش دادن به آن، گوش دادن به سخنان مربی و مواردی از این دست می‌شود.

گفتنی است: به تنهایی تنظیم موسیقی دلخواه حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و سبب می‌شود تا فرد هر جلسه کمتر از جلسه ی قبل به ورزش بپردازد و یا برای جبران کمبود، بسیاری از تمرین‌ها را اشتباه و یا به میزان کمتر انجام دهد و به خصوص گرم کردن قبل از شروع ورزش را انجام ندهد.

پزشکان توصیه می‌کنند تا افراد در هنگام ورزش، تنها روی این کار تمرکز و سعی کنند تا وسایل اضافی همراه خود نداشته باشند و چنانچه صحبت ضروری با فردی ندارند، از صحبت کردن خودداری کرده و تمام توان و انرژی خود را صرف به دست آوردن بیشترین بهره از زمان ورزش کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، مربی ، اتلاف وقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار