گروه های مختلف فشار، برای تاثیر گذاشتن بر رای کنگره آمریکا درباره حمایت از حمله به سوریه تلاش می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازگزارشگر شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ درباره تاثیر گروه های فشار در آمریکا بر تصمیم کنگره درباره حمله احتمالی به سوریه گفت: کشمکش بر سر جلب موافقت کنگره برای حمله به سوریه تشدید شده است. گروه های مختلف در آمریکا برای راضی کردن کنگره به حمایت از حمله یا واداشتن آن به مخالفت با حمله تلاش می کنند. رسانه های آمریکایی برای طرح دیدگاه های مختلف و گاهی برای حمایت از یک دیدگاه خاص، در حال آماده باش قرار دارند.

در ادامه گزارش آمده است: همزمان با تلاش های علنی در جلسات کنگره، صفحه های پایگاه های اجتماعی هم شاهد کشمکش بین دو طرف است. در این صفحه از شهروندان آمریکایی خواسته شده است تا با نمایندگان خود برای حمایت از حمله به سوریه تماس بگیرند.

در مقابل، صفحه «جنگ با سوریه نه» هم در فیس بوک ایجاد شده است تا کنگره را به دادن رای منفی به حمله به سوریه تشویق کند. در این شرایط آیپک از همه توان و امکانات خود برای تشویق نمایندگان کنگره به حمایت از حمله به سوریه استفاده می کند. آیپک صدها فعال خود را به کار گرفته است تا اعضای کنگره را به منظور حمایت از حمله، زیر فشار قرار دهند.

در سایه دشواریها برای راضی کردن کنگره، بعضی سناتورها تلاش گسترده ای را برای حمایت از دیدگاه دولت آمریکا آغاز کرده اند. جان مک کین یکی از حامیان اصلی حمله به سوریه با مردم در حوزه انتخاباتی خود دیدار می کند. در این شرایط کشمکش اوباما برای به دست آوردن موافقت کنگره چندجانبه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار