معاون مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت گفت: تنها راه كنترل بيماري كرونا پيشگيري است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛دكتر محمود نبوي ضمن بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر مبتلايان به ويروس كرونا در عربستان 89 نفر بوده‌اند كه از اين تعداد 42 نفر جان خود را از دست داده‌اند. به گفته وي بيشتر مبتلايان به كرونا داراي بيماري‌هاي زمينه‌اي از قبيل بيماري‌هاي قلبي، بيماري‌هاي ريوي، بيماري‌هاي كليوي ، دياليزي‌ها و افراد با ضعف ايمني هستند.

دكتر نبوي در ادامه افزود: 80 درصد مبتلايان به اين بيماري در كشور عربستان بوده‌اند و آخرين موارد ابتلا در رياض و مدينه گزارش شده است.

وي با بيان اينكه منشاء بيماري كرونا نامعلوم است و واكسن و درمان قطعي ندارد، افزود: خوشبختانه در ايران هيچ موردي از اين بيماري گزارش نشده است.

وي با بيان اين كه از تمام كساني كه از حج عمره بازگشتند و بيماري تنفسي داشتند، نمونه برداري شده است، گفت: جواب همه اين آزمايشات منفي بوده است.

معاون بيماري‌هاي واگير در ادامه ضمن اعلام آمادگي كامل پرسنل بهداشتي اعزامي به حج افزود: كليه كادر پزشكي اعزامي آموزش‌هاي لازم را ديده‌اند و آمادگي كامل در صورت برخورد با اين بيماري را دارند.

وي به اقدامات پيشگيرانه كشور عربستان در كنترل اين بيماري اشاره كرد و گفت: وزارت بهداشت عربستان به منظور كنترل بيماري كرونا، سيستم بيمارستاني اين كشور را تقويت كرده و تعداد زائريني را كه مشكلات قلبي، ريوي و كليوي دارند، كاهش داده است كه اين اقدام، خود در كاهش ابتلا به بيماري و در نهايت كاهش انتقال بيماري كرونا موثر است.

 

زائرين حج حتماً واكسن آنفلوانزا بزنند / ضرورت استفاده از سجاده شخصي

براساس اين گزارش دكتر فرشيد رضايي متخصص بيماري‌هاي عفوني و كارشناس اداره مراقبت بيماري‌هاي واگير نيز در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا به توصيه‌هاي پيشگيرانه در ابتلا به بيماري كرونا اشاره كرد و گفت: زائرين حتماً قبل از سفر واكسن آنفلوانزا دريافت نمايند.

وي با بيان اين كه زائرين بايد در هنگام حضور در تجمع‌هاي انساني از ماسك استفاده كنند، گفت: زائرين بايد از تهيه مواد غذايي و آشاميدني از دستفروش‌ها جداً پرهيز كنند.

وي در ادامه استفاده از سجاده شخصي را براي پيشگيري از ابتلا به بيماري كرونا بسيار مهم عنوان كرد

برچسب ها: بیمار ، کرونا ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Denmark
عليرضا
۰۶:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
اين بيمارى در ايران هست و كسانى كه از حج برميگردند مبتلا ميشند.يكى از دوستان خودم در حال حاضر بخاطر اين بيمارى در بيمارستان بسر ميبرند و دكترام جوابش كردند،از مسئولينى كه كارى از دستشون بر مياد،خواهش ميكنم بخاطر منافع مادى،جون مردم به خطر نندازند.واقعا موجب تأسفه....
آخرین اخبار