بانک مرکزي موافقت اصولي خود را براي تبديل موسسه مالي و اعتباري ميزان به بانک اعلام کردم.

حلمي عضو هيات مديره موسسه مالي و اعتباري ميزان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: هم اکنون اين موسسه داراي سه شعبه در کشور است که دو شعبه ان در مشهد مقدس و يکي در تهران در حال فعاليت است.

علمي با بيان آنکه تعداد سهامداران موسسه مالي و اعتباري ميزان هم اکنون 3000 سهامدار دار است عنوان کرد: اين موسسه در سال 79 در آستان خراسان رضوي تشکيل شده و تا سال 84 فعاليت خود را در قالب تعاوني اعتباري ميزان انجام داده و از سال 84 اين تعاوني اعتباري درخواست خود را به بانک مرکزي براي تبديل شدن به موسسه مالي و اعتباري ارائه کرده که با موافقت بانک مرکزي روبرو گرديد.

عضو هيات مديره موسسه مالي و اعتباري ميزان افزود: اين موسسه از سال 87 تاکنون هيچ شعبه اي به تعداد شعبات خود اضافه نکرده است ضمن آنکه از دو سال گذشته تاکنون فاز توسعه موسسه در دستور کار مديران مربوطه قرار گرفته است که با اين کار شعبه ميرداماد در تهران افتتاح شد.

وي با بيان اينکه اين موسسه توانسته با پرداخت تسهيلات مناسب به متقاضيان مربوطه 25 هزار اشتغال در استان خراسان ايجاد نمايد گفت: در سال گذشته و در 5 ماهه سال جاري نزديک به 10 هزار شغل از طريق پرداخت تسهيلات توسط موسسه مالي و اعتباري ميزان ايجاد شده است.

وي در رابطه با بحث ادغام موسسات که از سوي بانک مرکزي به مرحله اجرا گذاشته شده است گفت: متاسفانه در رابطه با ادغام موسسات مالي واعتباري چارچوب مشخصي وجود ندارد.

حلمي ادامه داد: بعد از انقلاب با ادغام بانکهاي کوچک بانکهاي بزرگ فعلي به وجود آمدند که اين بانکها بايد در نظر داشته باشيم توان رفع نيازهاي خرد مردم را ندارند.

وي با تاکيد بر اين نکته که بايد مسئولان نظام بانکي اقداماتي همچون ايجاد بانکهاي استاني و بانکهاي منطقه اي را مورد توجه خود قرار دهد تصريح کرد: بانک مرکزي متاسفانه در رابطه با موسسات مالي و اعتباري سليقه اي عمل کرده است.

وي در پايان گفت: موسسه مالي و اعتباري ميزان تاکنون تعامل خوبي با بانک مرکزي داشته ضمن آنکه برنامه ما توسعه خدمات موبايل بانک، اينترنت بانک و اي تي ام فعال است که به طور پيگيرانه دنبال راه اندازي اين سامانه هاي خدماتي براي مشتريان خود هستيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ساماندهی ، مالی ، تبدیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار