کشور ايران با توجه به پتانسيل ها موجود مي‌تواند با جذب توريسم درآمد ارزي بالايي داشته باشد و با فراهم شدن زيرساخت هاي مناسب مي‌توانيم گردشگران خارجي را به کشور جذب کنيم.

حسين گروسي عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: ايران به لحاظ گردشگري و جذب توريسم مي‌تواند موقعيت بسيار مناسب تري نسبت به اين روزها شاهد باشد.

وي افزود: هم در بحث زيارتي هم سياحتي، هم به لحاظ تاريخي کشور توانمندي در منطقه و جهان هستيم و در اکثر استانهاي کشور آثار تاريخي به نام و ارزشمندي داريم ولي در اين راستا سرمايه گذاري هاي خوبي صورت نگرفته است.

اين نماينده مجلس در رابطه با بحث تبليغات در اين مر اذعان کرد: با وجودي که تبليغات در جذب گردشگران خارجي موثر و مفيد است اما مي‌بايست در ابتدا زيرساخت هاي مناسب را فراهم کنيم با ورود گردشگران به داخل شرايط مناسبي براي آنها فراهم باشد.

گروسي اظهار داشت: کشورهايي که به لحاظ جاذبه هاي گردشگري در منطقه ضعيف تر هستند و در اين امر بهتر عمل کرده اند به طور مثال کشوري همانند ترکيه بالغ بر چهل و پنج تا پنجاه ميليارد دلار درآمد ارزي توريسمي دارد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ما تا به امروز به درامدهاي نفتي و معادن پرداخته ايم و به بحث هايي از اين قبيل که امروزه به عنوان يک صنعت مهم در دنيا شناخته مي شود کمتر توجه کرده ايم و به صورت سنتي عمل کرده ايم که مي‌بايست با نگاه صنعتي به اين بخش به لحاظ ارزآوري با فراهم کردن زيرساخت هاي مناسب ارز را به داخل کشور بياوريم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جذب ، توریسم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
ای کاش یک شماره حساب میدادین تا مردم برای بازسازی تخت جمشید به شکل اولیه براتون پول واریز کنن.
مطمئن باشین بعد از مدت زمان کوتاهی چند برابر این پولو از توریستهاش در میارین.
تخت جمشید اولین سازمان ملل تاریخ جهانه و نماد غرور ملی. به همین دلیل بود که اسکندر اونو خراب کرد تا این غرور از دل جوونا بیرون بره.
آخرین اخبار