فرماندار خلخال گفت: در 12 ماه گذشته برای 180 طرح در شهرستان خلخال بیش از 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

هوشنگ محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: در طول 12 ماه خدمتگزاری به مردم شهرستان خلخال، بیش از 180 طرح با اعتباری بالغ بر50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر طرحهای در دست اجرا، 20 طرح اولویت‌دار نیز از زمستان 91 در سطح شهرستان خلخال به همت دستگاه‌های اجرایی شهرستان خلخال تعریف شده که در حال پیگیری برای اتمام است.

محمدی خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های فعالیت، حوزه رونقگردشگری و توسعه و جذب توریسم در بخش گردشگری و مذهبی بوده است.

ویبه جاده سرچم اشاره کرد و گفت: جاده سرچم یکی از محورهای استراتژیک برای توسعه و رونق شهرستان در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود که خدمات پلیس راهی و پاسگاهی با کمپینگ و امکانات رفاهی به وسیله سرمایه‌گذار بخش خصوصی از خلخال در حال انجام است.

فرماندار خلخال یکی از بسترهای فعال شدن حوزه تولید در روستاها را سدهای معیشتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 9 سد معیشتی در مناطق مختلف شهرستان خلخال در حال مطالعه و ساخت است که با اتمام این سدها بیش ازیک‌هزار هکتار از اراضی تحت آبیاری رفته وزمین دیم بهآبی تبدیل می‌شود.

محمدی همچنین در مورد سد بفراجرد خلخال که تامین‌کننده آب شرب خلخال در آینده‌ای نزدیک است، گفت: از اول امسال تاکنون و با شروع فعالیت پیمانکار جدیداکنون ارتفاع سد به 9 متر رسیده که تا هفته دفاع مقدس آبگیری آزمایشی آن شروع و تا پایان سال احتمالاتمام سد به نظر می‌رسد.

وی به حوزه راه‌های شهرستان خلخال و راه خلخال - کلور - درام اشاره کرد و اظهار داشت: از سال گذشته کارهای زیادی در این محور انجام شده که با حجم قرارداد جدیدی به مبلغ یک میلیارد و300 میلیون تومان به پیمانکار جدید واگذار شده که انتظار می‌رود با همت و تلاش راه و شهرسازی شهرستان و پیگیری مسئولان در سال آِینده از جعفرآباد تا قشلاق دیز آسفالت این محور انجام شود.

فرماندار خلخال در ادامه تصریح کرد: پارسال برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در شهرستان خلخال انجام شده که بارزترین آنها نامگذاری روز هفت محرم به نام روز عزاداری مردم خلخال است که در سال 91 با شکوه فراوان برگزار شدب/.

برچسب ها: خلخال ، سرمایه ، گذاری ، در ، طرحها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.