مقامات امنیتی آلمان در خصوص سفر جوانان این کشور به سوریه برای ملحق شدن به گروه های تروریستی در این کشور هشدار جدی دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛سازمان امنیت آلمان درباره خطر عزیمت شمار بیشتری از جوانان این کشور به سوریه برای پیوستن به گروه های تروریستی مسلح در این کشور هشدار می دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، پایگاه اینترنتی روزنامه دی ولت آلمان نوشت سازمان امنیت آلمان عزیمت یکصد و بیست نفر از سراسر این کشور به سوریه را ثبت کرده است و احتمال می رود این افراد به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته باشند.

در ادامه گزارش آمده است: افزایش شمار آلمانی هایی که به تروریست های افراطی در سوریه پیوسته اند باعث شد مقامات این کشور درباره خطرات ناشی از افزایش افراط گری این افراد ابراز نگرانی کند و پس از بازگشت به کشور تمایل بیشتری به افراط گری داشته باشند. مقامات آلمانی افزودند بسیاری از این افراد در اردوگاههای تروریستها آموزش هایی دیده اند.

گزارش رادیو شمال آلمان فاش کرد: برخی از این جوانان برای عزیمت به سوریه هزاران کیلومتر را از هامبورگ تا سوریه پیموده اند تا از گروه های تروریستی مسلح حمایت کنند و برخی از آنها نیز از طریق ترکیه وارد سوریه شده اند.

این گزارش همچنین فاش کرد: این جوانان کم سن و سال هستند به گونه ای که در برخی موارد سن آنها کمتر از بیست سال است و بیشتر آنها تابعیت آلمانی دارند. برخی مقامات امنیتی آلمان اعلام کردند جوانانی که به سوریه می روند در حالی که سلاح در دست دارند در پایگاه های ارتباط اجتماعی ظاهر می شوند.

گزارشهای رسمی برخی کشورهای اروپایی درباره خطر به خدمت گرفتن تروریستها از اروپا برای جنگ در سوریه هشدار داده اند، زیرا این افراد پس از بازگشت به خطری واقعی برای کشورهای اروپایی تبدیل خواهند شد بخصوص که تعداد آنها در هریک از کشورهای اروپایی به چند صد نفر می رسد و همه آنها عضو سازمان های تروریستی مرتبط با القاعده و شاخه های آن در سراسر جهان هستند.
برچسب ها: هشدار ، آلمان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار