عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتی که با عنوان تدبیر و امید و عقلانیت و اعتدال معرفی شده باید از تجربیات دولت‌های گذشته حداکثر استفاده را ببرد تا خطاهای قبلی تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،"سیدمرتضی نبوی" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی اصناف و بازاریان تهران که صبح امروز (دوشنبه، 18 شهريور) در مسجد امام خمینی(ره) بازار برگزار شد، با اعلام برائت از طاغوت زمان و شیطان بزرگ آمریکا گفت: کار به جایی رسیده است که اوبامای دموکرات هم چون فراعنه ادعای خدایی می‌کند و خود را فرمانروای جهان می‌نامد و قصد حمله به سوریه را دارد ولو اینکه همه جهان با این حمله مخالف باشد و هیچ سندی دال بر استفاده حکومت اسد از سلاح شیمیایی ارائه نشده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به استقرار دولت یازدهم و ضرورت بهره‌گیری دولت جدید از تجربیات دولت‌های گذشته اظهار داشت: دولتی که با عنوان تدبیر و امید و عقلانیت و اعتدال معرفی شده باید از تجربیات دولت‌های گذشته حداکثر استفاده را ببرد تا خطاهای قبلی تکرار نشود.

نبوی با اشاره به افراط‌ها و تفریط‌هایی که در دولت‌های گذشته به چشم می‌خورد، بیان داشت: عدم برخورداری از یک نقشه راه جامع به ویژه در حوزه اقتصاد خلأ و ضعف تمام دولت‌های گذشته محسوب می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه رسالت با اشاره به تجربه 8 ساله دولت زمان جنگ خاطرنشان کرد: تجربه دولت زمان جنگ به ما نشان می‌دهد که دخالت دولت در هر مسئله‌ای به اسم عدالت موجب یک سری مشکلات نظیر سوء استفاده‌ها و رانت‌های دولتی می‌شود.

نبوی دوران ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی را دورانی پر افت و خیز ذکر کرد و اعلام داشت: در دولت پنجم پروژه‌های زیادی برای ترمیم ویرانی‌های جنگ کلید خورد اما استفاده از اعتبارات خارجی برای راه اندازی کارخانجات داخلی و کاهش درآمدهای ارزی در نتیجه افت قیمت نفت کشور را در نیمه اول دهه هفتاد با بحران مواجه کرد. 

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری هفتم علت اقبال مردم نسبت به کاندیدای اصلاح‌طلب این بود که افکار عمومی تصور می‌کرد کاندیدای جامعه روحانیت یعنی آقای "ناطق نوری" ادامه دهنده راه "آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی" است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشنج و التهاب جامعه در دوران هشت ساله اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان که با شعار تقدم توسعه سیاسی بر توسعه اقتصادی به روی کار آمده بودند با انتشار روزنامه‌های زنجیره‌ای و همچنین سناریو سازی‌های پی درپی موجبات التهاب و تشنج جامعه را فراهم کردند.

نبوی ادامه داد: نشریات زنجیره‌ای که این روزها از "آيت‌الله هاشمی رفسنجانی" حمایت می‌‌کنند در انتخابات مجلس ششم وی را "عالیجناب سرخ پوش" می‌نامیدند. 

مدیر‌مسئول روزنامه رسالت با اشاره به دوران دولت‌های نهم  و دهم اظهار داشت: در دو دوره احمدی‌نژاد علاوه بر حاشیه‌هایی که پیرامون مباحث فرهنگی و اعتقادی ایجاد می‌شد به دلیل نگاه پروژه‌ای و عدم نقشه راه جامع کشور با مشکلاتی مواجه شد.

نبوی در ادامه با انتقاد از مواضع وزیر صنعت در قبال نهاد قانونی شورای رقابت تصریح کرد: اگر شورای رقابت نباشد هیچ کنترلی بر قیمت کالاهای کارخانه‌های دولتی وجود نخواهد داشت و این یک اشکال است که یک وزیر در دولت تدبیر و امید بخواهد با یک نهاد قانونی به طور صريح مخالفت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با انتقاد از اصلاحیه لایحه بودجه که در آن دولت خواستار بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی برای هزینه‌های جاری شده بود، خاطرنشان کرد: منابع صندوق توسعه ملی که حاصل درآمدهای ارزی است باید به منظور پیشرفت و توسعه کشور در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و این سرمایه تمام شدنی نباید صرف پرداخت یارانه و هزینه‌های جاری دولت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ضرورت ، تدوین ، نقشه راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار