"سید محمد حسینی گفت: به اعتقاد من مدیران ما در دفاتر خارج کشور از سفیران واقعی هستند وباید وارد حوزه های رسمی شوند و تنها وظیفه تهیه آیتم های خبری را ندارند .

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در سیزدهمین همایش مدیران و مسئولان خبر نمایندگی های خارج کشور که با حضور مشاور رئیس رسانه ملی و رئیس مرکز امور بین الملل در سالن مذاکرات همایش های بین المللی برگزارشد، در ادامه این مراسم "سید محمد حسینی "با اشاره به دیپلماسی رسانه ای گفت: دیپلماسی رسانه ای یکبار دیگر نقش خود را در آنتن نشان داد .به اعتقاد من مدیران ما در دفاتر خارج کشور از سفیران واقعی هستند وباید وارد حوزه های رسمی شوند و تنها وظیفه تهیه آیتم های خبری را ندارند .

حسینی تصریح کرد : امروزه گرایش به تولیدات رسانه  ملی  بیشتر شده و بسیاری از مردم اروپا هم دیگر تمایلی به دیدن آثار خشونت آمیز ندارند و اینطور نیست که همه غربی ها به مصرف الکل و نگه داشتن حیوانات علاقه ای داشته باشند .

مشاور رئیس سازمان صدا وسیما با اشاره به وظیفه مسولان خبر نمایندگی ها ی خارج  کشور افزود : گاهی یک فیلم ،سریال و مستند چند دقیقه ای میتواند در بسیاری از حوزه ها تاثیر گذار باشد و من معتقدم  از طریق تولیدات بین المللی و دوبله مناسب تولیدات کشور ما نیز میتواند در مردم جهان غرب تاثیر گذار باشد .

حسینی با اشاره به گروههای مرجع در هر جامعه ای ابراز داشت :در هر کشوری با توجه به سابقه فرهنگی آن کشور عده ای برای انتقال مطالب به مردم وظیفه برقراری ارتباط را با دیگر مسئولان از داشتند ومن از مدیران و مسئولان خبر خواستار گسترش ارتباط خود با دیگر مسئولان کشور ها هستم .

*تسلط به زبان دیگر کشورها کمک بزرگی است 

وی با اشاره به تاثیر یادگیری زبان مردم دنیا تصریح کرد :  دانستن زبان از داشتن مدرک دکتری بالاتر است و در اختیار داشتن به عنوان مثال آنتن های ماهواره ای به هنگام قطع شبکه های ما در دیگر کشورها میشود بنابراین نیاز به تسلط زبان در کشورها ی حاضر شرط اصلی است.

*دیپلماسی عمومی نقش بزرگی دارد 

مشاور رئیس رسانه ملی اظهار داشت دیپلماسی عمومی نقش بزرگی دارد و ما نیازمند داشتن یک بانک اطلاعاتی قوی از دیگر شخصیتهای بزرگ دنیا هستیم چرا که رسد تحولات و انعکاس اخبار داخلی هر کشور مورد نیاز است .

*آمریکایی ها به دنبال خاموش کردن صدای ما هستند  

حسینی در خصوص اهداف پلید امریکا یی ها افزود: آمریکایی ها و غربی ها به دنبال خاموش کردن صدای ما هستند و این امر تلاش صد چندان نیروهای ما در نمایندگی های خود در دیگر کشورها را می طلبد.

بنابراین گزارش، نشست پرسش و پاسخ نمایندگان با حضور حسینی مشاور رئیس رسانه ملی همچنان ادامه دارد./ی2
 

برچسب ها: رسانه ملی ، صدا ، تصویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار