بیمارستان ها از مهمترین نهادهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی است که به دلیل مخاطرات خاص، رعایت اصول ایمنی در آن دارای اهمیت زیادی است.

مهدی جهانگیری عضو دانشگاه بهداشت و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: در همه سازمان ها به ویژه سازمان هایی که به جامعه خدمات نوری ارائه می دهند، باید محیطی فراهم شود که در آن آسیب یا زیانی به مشتریان و کارکنان وارد نشود و در این بین توجه به ایمنی بیمارستانها بعنوان مهمترین نهاد ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی که در آن مجموعه ای از امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی، دانشجویان، بیماران افراد ناتوان و همراهان آن حضور دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: شعار روز جهانی بهداشت در سال 2009 با عنوان ایمن سازی بیمارستان ها در شرایط اضطراری جهت تاکید بر این موضوع از سوی سازمان جهانی بهداشت نامگذاری شد.

جهانگیری در ادامه اظهار داشت: به علت وجود شرایط خاص در بیمارستان از نظر مجمع افراد، حضور افراد ناتوان و بیمار، وجود تجهیزات و دستگاه های متفاوت و پیچیده، مواد شیمیایی و عفونی مصرفی، مواد قابل اشتعال، مواد شیمیایی و عفونی مصرفی  باید ایمنی بیمارستان در اولویت کار متولیان عرصه بهداشت و درمان باشد.

وی در پایان اذعان داشت: اگر مسئولیت ها مشخص باشند و ساختار سازمانی در زمینه مسائل ایمنی و بهداشت حرفه ای و بکارگیری و استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای اقدام کنند شاهد تلفات کمتری در صورت بروز رخدادهای طبیعی و غیر طبیعی در بیمارستان ها خواهیم بود.

برچسب ها: بیمارستان ، بهداشت ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار