وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن گفت: مردم ما از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد و با انتخاب دکتر روحانی ثابت کردند دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "کومورو" فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن که در رأس هیئتی در تهران به سر می‌برد دیروز شنبه(16 شهریور) با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 
ظریف در اين دیدار ضمن اشاره به اهمیت روابط دو کشور ایران و ژاپن افزود: ما ژاپن را یک شریک طبیعی برای جمهوری اسلامی ایران در جهان می‌دانیم و امیدواریم دو کشور بتوانند از ظرفيت‌هاي متقابل به نحو احسن استفاده کنند.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به فرصت‌های بسیار گسترده برای روابط دو کشور گفت: در ایران نسبت به ژاپن و نوع روابط اقتصادی همواره دید بسیار خوبی وجود داشته است.
 
وی بر عزم و اراده کشورمان برای تداوم و توسعه این همکاری‌ها با ژاپن در حوزه‌هاي مختلف تجاری و اقتصادی تأکید کرد.  
 
ظریف در این دیدار مواضع اصولی و صریح کشورمان را تشریح کرد و با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه که هیچ منشأ حقوقی و قانوني ندارد، گفت: ما با يك ديپلماسي فعال به سمت حل مشکل تحریم‌ها پیش خواهیم رفت و همواره بر حقوق مردم خود تأکید كرده‌ايم.
 
وي در ادامه تاكيد كرد: مردم ما از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد و با انتخاب دکتر روحانی ثابت کردند دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند.  
 
کومورو فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک انتصاب ظریف به سمت وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت جديد در ایران شاهد رشد و توسعه همکاری‌های فیمابین دو کشور باشیم و با رفع برخی موانع موجود و هموار شدن بسترهاي مناسب، شرکت‌های ژاپنی بتوانند سطح مبادلات خود را با ایران افزایش دهند.
 
طرفین در این دیدار در خصوص مسائل هسته‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفتگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: فرستاده ، ویژه ، نخست ، وزیر ، ژاپن ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار