يک مقام شرکت کشتيراني هند امروز شنبه تاييد کرد ايران يک نفتکش هندي را که ماه گذشته به علت نگراني ها درزمينه آلودگي توقيف کرده بود آزاد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، کاپيتان "سونيل تاپار" مدير بخش نفتکش ها در شرکت کشتيراني هند گفت نفتکش "دش شانتي" که حامل 140 هزار تن نفت خام عراق است جمعه شب به وقت هند حرکت خود را آغاز کرد.

وي در مصاحبه با رويترز افزود پس از آنکه ايران موافقت کرد اين نفتکش را آزاد کند ، ادامه مسير خود را آغاز کرد. 

يک مقام ايراني نيز روز پنجشنبه اعلام کرد يک نفتکش هندي که ماه اوت به علت مشکوک بودن به آلوده کردن آبهاي خليج فارس توقيف شده بود اجازه پيدا کرده است بندري را که در آن توقيف بود ترک کند.

نفتکش دولتي "دش شانتي" ماه گذشته زماني که نيروي دريايي ايران آن را متوقف کرد حامل محموله اي از نفت عراق و در مسير حرکت به طرف هند بود.

 عطاء الله صدر رئيس اداره کل بنادر ايران اعلام کرد اين کشتي که به علت آلوده کردن آبهاي خليج فارس توقيف شده بود پس از تضمين هاي لازم که سازمان کشتيراني هند ارائه کرد ، اجازه پيدا کرد به حرکت درآيد.

هند که سومين اقتصاد بزرگ آسيا به شمار مي رود 80 درصد از مصرف مورد نياز نفت خام خود را ازطريق واردات تامين مي کند که 60 درصد از آن از طريق کشورهاي خليج فارس تامين مي شود.
برچسب ها: هند ، نفتکش ، ایران ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار