مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل گفت: سوريه با پيروزي خود نه تنها در داخل كشورش بلكه در ميان كشورهاي منطقه توانست ضد عوامل بيگانه موفق شود و زنجيره حلقه مقاومت را هم در صحنه بين‌المللي و در جهان اسلام عليه آمريكا و اسرائيل مستحكم‌تر كند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "علي اكبر ولايتي" در نشست با جمعي از انديشمندان و مقامات اردني كه ظهر امروز در دفتر مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري برگزار شد با اشاره به تحولات موجود در منطقه و بيداري اسلامي گفت: در طي اين 32 سال از زماني كه وزير امور خارجه بودم و تا كنون كه مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل هستم تماس‌هاي زيادي با مسئولان، متفكران و صاحب‌نظران عربي داشتم و اين تجربه طولاني درك و فهم سياسي از مسائل منطقه و جهان در بين بلاد عرب بسيار عميق و دقيق است.

وي با بيان اينكه به مقصد نرسيدن توطئه‌هاي دشمنان عليه جهان اسلام و عرب فهم و درك مردم عرب از اين توطئه‌ها و مقاومت آن‌ها از اين تهاجم فكري، فرهنگي و سياسي بود تصريح كرد: از تنگه جبل‌الطارق تا باب‌المندب در طي 200 سال گذشته امواج بيداري اسلامي يكي پس از ديگري مشاهده شد و خود شاهد بوديم كه اين روند موفقيت‌ها عليه توطئه استكباري در جهان بوده و كشورهايي همچون فرانسه، انگليس و ايتاليا تلاش كردند كشورهاي منطقه را استعمار كنند اما همگي شكست خوردند.

ولايتي با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه افزود: مطمئن هستيم كه امواج بيداري اسلامي كه اخيرا از شمال آفريقا شروع شده خاموش شدني نيست و ادامه خواهد يافت همچنين حمايت سوريه از فلسطين در سال‌هاي اول اشغال از سوي صهيونيست نشان‌دهنده ايستادگي اين كشور در مقابل استكبار جهاني بوده و بي‌جهت نيست.

مشاور مقام معظم رهبري تاكيد كرد: ما مي‌دانيم سوريه اين توطئه را شكست خواهد داد و به پيروزي خواهد رسيد، همچنين شكست غرب نشان مي‌دهد كه آن‌ها از جهان عرب و اسلام و تفكر و مصداق‌هاي اصيل آن شناخت كافي ندارند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه حلقه مقاومت توسط پيروزي‌هاي سوريه محكم‌تر شده است، اظهار داشت: سوريه با پيروزي خود نه تنها در داخل كشورش بلكه در ميان كشورهاي منطقه توانست ضد عوامل بيگانه موفق شود و زنجيره حلقه مقاومت را هم در صحنه بين‌المللي و در جهان اسلام عليه آمريكا و اسرائيل مستحكم‌تر كند.

ولايتي با بيان اينكه اتحاديه اروپا با حمله امريكا عليه سوريه مخالفت كرده و در اجلاس گروه 20 با متحدانش منزوي شده تصريح كرد: پيروزي سوريه پيروزي اين كشور و متحدان اوست و ما مطمئن هستيم كه اين پيروزي ادامه خواهد يافت.

وي افزود: كشور سوريه به عنوان يك كشور ريشه‌دار اسلامي در منطقه پابرجا خواهد ماند و تماميت ارضي آن حفظ و همچنان يكي از حلقه‌هاي معتبر مقاومت در برابر رژيم غاصب صهيونيست باقي مي‌ماند.

مشاور مقام معظم رهبري در حقوق بين‌الملل با اشاره به حضور مقامات برجسته اردني گفت: ما شما را كه نماينده مردم اردن با روحيه‌اي آگاه و مصمم در برابر صهيونيست و حاميانش ايستاده‌ايد تحسين مي‌كنيم و بدانيد جمهوري اسلامي ايران به عنوان پرچمدار نهضت و فرهنگ اسلامي قوي‌تر از گذشته خواهد ماند.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همچنان به تلاش خود براي تقويت بيداري اسلامي در جهان اسلام ادامه خواهد داد بيان داشت: اجلاس‌هاي مختلفي كه دز 80 كشور متفكر در بين جهان اسلام رخ داد درك ما را از اين لحاظ كه جمهوري اسلامي ايران تكيه‌گاه روحي و اعتقادي جهان اسلام اعم از سني و شيعه است قوي‌تر كرد.

ولايتي تصريح كرد: ايران به تلاش‌هاي خود براي استمرار و تقويت بيداري اسلامي ادامه مي‌دهد همچنان كه پرچمدار وحدت امت اسلامي و تكيه‌گاه روحي و معنوي آن‌هاست.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با بيان اينكه ما مطمئن هستيم در آينده‌اي نه چندان دور كل جهان اسلام به عنوان قدرتي در دنيا مطرح خواهد شد اضافه كرد: انشاءالله ايران به عنوان الگوي عملي پرچمداري احياي عزت و اقتدار اسلامي برعهده خواهد داشت.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به آزاد شدن غزه خاطر نشان كرد: غزه آزاد شد اما امكان ندارد كه دوباره به اسرائيل برگردد و اولين بار صهيونيست‌ها در جنگ 33 روزه از مقاومت و حزب‌اله جنوب لبنان شكست خوردند ما اميدواريم و اميدمان به آينده بيش از گذشته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ولایتی ، رهبری ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار