ماریانو راخوی، رئیس جمهور اسپانیا روز جمعه در کنفرانسی خبری در روسیه از سازمان ملل متحد خواست تا به تحقیقات خود در مورد بحران موجود در سوریه سرعت بخشیده و برای پایان دادن به این بحران از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ال موندو ، راخوی در این کنفرانس خبری از سازمان ملل متحد خواست تا راه حلی بین المللی و ترجیحا صلح آمیز برای حل بحران موجود در سوریه یافته و در اختیار این کشور قرار دهند.
نخست وزیر اسپانیا در ادامه افزود: این مسئله بسیار مهم است که شورای امنیت سازمان ملل  مطابق با قوانین بین المللی هرچه سریع‌تر به تحقیقات خود در مورد استفاده سلاح های شیمیایی در این کشور عرب زبان پایان داده و این بحران بسیار خطرناک را حل کند؛ ما و تمامی کشورهای جهان تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا این مشکل بسیار وخیم را به صورت صلح‌آمیز مرتفع کنیم.
وی در ادامه افزود: باراک اوباما تا به امروز از مقامات اسپانیایی درخواست همکاری نکرده است و ما تمامی شایعات در این رابطه را تکذیب می‌کنیم.
گارسیا مارگایو، وزیر خارجه اسپانیا روز پنجشنبه  استفاده سلاح‌های شیمیایی در این کشور عرب زبان را به شدت محکوم کرد و خاطرنشان کرد که این مسئله نباید بدون پاسخ باقی بماند؛ اما همچنین اضافه کرد: اما ما معتقدیم که برای حل مشکلات موجود در این کشور نباید به زور و جنگ متوسل شد، بلکه می‌بایست از راه‌های صلح‌آمیز وارد عمل شویم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار