سفیر سوریه گفت: آمریکا کارنامه بسیار گسترده‌ای در کشتار و ویرانگری در کشورهایی نظیر افغانستان و عراق را دارد و هم اکنون شاهد اقدامات جنگ افروزانه بر علیه سوریه هستیم.

"عدنان حسن محمود" سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره فتنه‌انگیزی‌های آمریکا در سوریه گفت: ایالات متحده تمام تلاش خود را برای گمراه‌ کردن افکار عمومی مردم دنیا به کار گرفته در حالی که کلیه وقایع رخ داده در سوریه بیانگر آن است که گروه‌های تروریستی از سلاح شیمیایی در دو منطقه حومه دمشق و خان‌العسل در ماه مارس سال جاری استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: موج مخالفت با جنگ علیه سوریه رو به گسترش بوده و این مخالفت‌ها در طیف وسیعی از آحاد مردم به ویژه روسیه، چین، کشورهای آمریکای جنوبی است.

سفیر سوریه اظهار داشت: آمریکا کارنامه بسیار گسترده‌ای در کشتار و ویرانگری در کشورهایی نظیر افغانستان  و عراق را دارد و هم اکنون شاهد اقدامات جنگ‌افروزانه بر علیه سوریه هستیم.

وی با بیان اینکه سوریه در این بحران تنها نیست، بیان كرد: در کنار سوریه محور عظیم مقاومت قرار دارد البته ملت سوریه فداکاری و پایداری‌‎های بسیاری از خود نشان داده‌اند چرا که بیش از دو سال و نیم است که وحدت و یکپارچگی ملت سوریه صد عظیمی را در برابر هجمه دشمنان ایجاد کرده و آنها را ناگزیر به شکست کرده است.

سفیر سوریه افزود: بیش از نیمی از جمعیت جهان مخالف حمله نظامی آمریکا به خاک سوریه هستند و اراده و عزم راسخ و روحیه بالای ملت سوریه نقشه جدید آمریکا را نقش بر آب خواهد کرد.

وي در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا بزرگترین نقشه و توطئه خود را در گمراه‌ کردن افکار عمومی و واژگون کردن حقایق در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی بعمل می‌آورد و هدف ایالات متحده تضعیف مقاومت ملت‌های مسلمان به نفع رژیم جعلي صهیونیستی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بزرگترین ، توطئه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار