رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه تصویری که از ‌آقای کدخدایی در ذهن بنده نقش بسته یک حقوقدان انقلابی و اصول‌گراست، گفت: ما کدخدايي را در دوره مجلس هفتم در شورای نگهبان آزموده‌ایم و آزمایش بزرگ وي در فتنه 88 بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حداد‌عادل نماینده مردم تهران و رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس پيش از ظهر امروز(شنبه) با حضور در مراسم نکوداشت تلاش‌ها و خدمات عباسعلی کدخدایی با عنوان نکوداشت "مرد صدق و امانت" اظهار داشت: وی از دوستانی است که بنده در 10 سال اخیر توفیق آشنایی و همکاری بیشتر را با ایشان پیدا کردم.

وی در ادامه افزود: زمانی که پیشنهاد شد در این مراسم عرایضی داشته باشم، با کمال میل پذیرفتم تا به بیان آنچه که در اقاي کدخدايي یافته بودم وظیفه خود می‌دانم.

حداد‌عادل ادامه داد: هر حکومتی که حقوقدان های بزرگی داشته باشد قوت بیشتری دارد، اگر ما تاریخ سیاسی جهان معاصر بخوانیم مي بينيم که رهبران حکومت‌های موفق، حقوقدان‌های بزرگ و باسابقه‌ای بوده‌اند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: حقوق، بیان مناسبات اجتماعی و سیاسی است، در حکومت عهده‌دار مناسبات اجتماعی و سیاسی، حقوق، زبان حکومت کردن و حکمرانی است همان طور که فقه زبان شریعت است.  

وی ادامه داد: ما در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هرجا وقتی می‌خواهیم حاصل مشورت‌ها را به عدالت در‌آوریم، می‌بینیم که باید حقوقدان باشیم و یا باید حقوقدان داشته باشیم و باید به زبان حقوقی حرف بزنیم، قانون در لباس حقوق عرضه می‌شود همانطور که علم فیزیک به زبان ریاضی بیان می‌شود، در مسائل سیاسی و مناسبات اجتماعی نیز قوانین به زبان حقوق بیان می‌شود.

حداد عادل گفت: یکی از ضعف‌ها و مشکلات ما بعد از پیروزی انقلاب این بود که حقوقدان به اندازه کافی نداشتیم، حقوقدان معتقد به انقلاب و حقوقدان انقلابی نداشتیم البته نه اینکه اصلا نبوده بلکه کم داشته‌ایم، همچنان که اقتصاددان‌های انقلابی هم کم داشته‌ایم، اصولا نسل‌های قبلی ما و آنهایی که می‌خواستند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، کمتر دنبال علوم انسانی می‌رفتند و آنهایی که سراغ علوم انسانی می‌رفتند سراغ علم حقوق کمتر می‌رفتند، تصور از علم حقوق در ذهن عامه این است که حقوقدان‌ها تنها به دعوای اشخاص رسیدگی می‌کنند، نقش حقوقدان‌ها را در نظام کلان جامعه در حکومت در سیاست داخلی در سیاست بین‌المللی، و در دفاع از حق یک ملت و یک کشور در عرصه جهانی را کمتر ارزیابی می‌کنند، وقتی اسم حقوق می‌آید فکر می‌کنند یک حقوقدان تنها وکیل دعاوی است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: به این دلیل متدینین نمی‌خواستند آلوده این گرفتاری‌ها شوند لذا اقبالی به علم حقوق در تاریخ نبوده، اگر این دو مقدمه یعنی اهمیت علم حقوق و جایگاه آن را در کشورداری و عدم اقبال متدینین را در سالهای قبل از انقلاب به رشته حقوق کنار هم بگذاریم معلوم می‌شود که چقدر عزیز‌الوجودند حقوقدان‌هایی که دانش خود را در خدمت انقلاب قرار دادند و دکتر کدخدایی یکی از آنهاست و یکی از خوبان این جماعت است.

حداد عادل ادامه داد: ما وی را در دوره مجلس هفتم در شورای نگهبان آزموده‌ایم و آزمایش بزرگ ایشان در خدمت به حضرت آیت‌الله جنتی در فتنه 88 بود، در آن زمان بنده هم جزو هیئت 6 نفره‌ای بودم که شورای نگهبان بعد از موافقت مقام معظم رهبری با تمدید مهلت از آنها دعوت کرد که رابط بین شورا و کاندیداهای معترض باشند. همان نامزدهایی که مدعی تقلب در انتخابات بودند، ما رابط آنها بودیم تا ببینیم آنها چه می‌خواهند و آن را به شورای نگهبان منتقل کنیم و نتیجه کار خود را نیز به ملت گزارش دهیم، این مأموریتی بود که شورای نگهبان به ما داده بود، این شش نفر هم یک سلیقه سیاسی نداشتند، در آن روزها بنده با دکتر کدخدایی از نزديک ارتباط داشتم و موضع‌گیری و اعتماد آیت‌الله جنتی را به ایشان دیدم.

رئيسفراکسيون اصولگرايان اظهارداشت: من از آن زمان تصویری که از آقای کدخدایی در ذهنم نقش بسته تصویر یک حقوقدان انقلابی اصولگراست که در خدمت شیخ و پیر اصولگرایان حضرت آیت‌الله جنتی سالیان سال خدمت کرده است.

وي اضافه کرد: آنچه که در یکی دو ماه اخیر باعث تعجب و تأسف ما شد این بود که آقای کدخدایی بدون هیچ جرم و تقصیری در مجلس رأی نیاورد، این از شگفتی‌های این مجلس بود که ایشان بدون اینکه از اصولگرایی تخطی کرده باشد رأی نیاورد، ما در فراکسیون اصولگرایان رسما از وی پشتیبانی کردیم و زمانی که بنده از بعضی نمایندگان سوال کردم که چرا رأی ندادید پاسخ قانع‌کننده‌ای را نشنیدم.

رئيس فراکسيون اصولگرايان بيان داشت: این هم بايد مثل خیلی از پرونده‌های دیگر در وقت مناسب گشوده و بررسی شود.  

حداد عادل ادامه داد: آیت‌الله جنتی با زبان خود درد‌دل کردند و بنده برآنچه ایشان فرمودند چیزی نباید اضافه کنم اما ما خوشحال بودیم که یک نیروی صادق و امین در خدمت شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی است، حالا هم خوشحالیم که ایشان همکاری شان با شورای نگهبان قطع نشده است.

نماينده مردم تهران اظهارداشت: از اینکه هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس از خدمات کدخدايي محروم شده باید متأسف باشیم و امیدواریم وي چه در دانشکده حقوق و چه در شورای نگهبان مثل گذشته منشأ خدمات و اثر باشند و همه ما هم وظیفه داریم تا نام ایشان را در دل و جان خودمان به عنوان یک نیروی اهل صداقت امانت و انقلابی ثبت کنیم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: انشاءالله آقاي کدخدايي بتواند به خدمات خودش درهر جا که هست ادامه دهد و ما نیز از دکتر کدخدایی می‌خواهیم که آیت‌الله جنتی را تنها نگذارند.  

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار