عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رای‌آوری توفیقی برای وزارت علوم با توجه به شرایط موجود بسیار پایین است، مگر اینکه نمایندگان از توضیحات توفیقی قانع شوند.

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: هنوز به صورت قطعی توفیقی برای تصدی مسئولیت وزارت علوم به مجلس معرفی نشده که بخواهیم در این زمینه اظهار‌نظر کنیم، اما اگر قرار باشد معرفی شود، شایسته آن است که در کمیسیون‌های مختلف حضور پیدا کرده و دیدگاه‌هایش را مطرح کند.

وی با بیان اینکه توفیقی هنوز حتی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیامده است، افزود: لازمه آشنایی با دیدگاه‌های توفیقی حضور او در کمیسیون و دفاع از برنامه‌هایش است که در آن صورت می‌توان اظهار‌نظر کرد که آیا می‌تواند رای لازم را از مجلس بگیرد یا نه.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص انتصابات اخیر و احکامی که سرپرست وزارت علوم برای روسای دانشگاه‌ها صادر کرده است، تصریح کرد: این حق قانونی سیرپرست‌ها است و به نظر نمی‌رسد در این مورد ایرادی وارد باشد.

وی گفت: اخیراً مجلس طرحی را تهیه کرده که در آن تاکید شده است سرپرست وزارتخانه اختیاراتش محدود شده و به تغییرات گسترده دست نزند، چرا که این تغییرات تبعات منفی به دنبال دارد و در صورتی که سرپرست به وزیر دایمی تبدیل نشود، تمام این تغییر و تحولات مشکل‌آفرین بوده و دست و پای وزیر جدید را می‌بندد.

موسوی در ادامه ابراز داشت: اگر این طرح به تصویب نمایندگان مجلس برسد، سرپرستان وزارتخانه‌ها حق تغییرات گسترده و انتصاب‌های جدید را نخواهند داشت/س.

برچسب ها: اردبیل ، وزارت ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.