مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 10 كشور گفت: افزايش نرخ خريد تضميني و برنامه ريزي كارشناسي سال گذشته براي افزايش توليد از مهمترين علل اين افزايش و ذخيره سازي گندم در سيلوهاي استان چهارمحال و بختياري است.

محسن ضيايي افزود: از ابتداي فصل خريد اين محصول تاكنون 21 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از گندمكاران استان چهارمحال و بختياري به صورت تضميني خريداري شده است.
وي، با اشاره به ادامه خريد گندم مازاد برمصرف كشاورزان تا مهرماه گفت: پارسال به دليل خشكسالي هاي پي در پي، آفات و امراض و كاهش توليد فقط 50 تن گندم از كشاورزان استان چهارمحال و بختياري خريداري و گندم مصرفي مردم اين استان نيز از استانهاي فارس و خوزستان خريداري و ذخيره سازي شد.
ضيايي اظهار داشت: نرخ خريد گندم با 800 ريال افزايش براي هركيلوگرم از هفت هزار و 200 ريال به هشت هزار ريال رسيده است.
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 10 كشور تصریح کرد: به هر ميزان كه كشاورزان استان چهارمحال و بختیاری گندم توليد كنند قادر به خريد تضميني و پرداخت وجوه آن هستيم و كشاورزان در اين خصوص هيچ‌گونه دغدغه خاطري نداشته باشند.
وي گفت: كشاورزان براي تحويل گندم خود مي‌توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 16 عصر به سيلوي دولتي استان چهارمحال و بختياري (شهيد استكي) مراجعه كنند و در صورت استقبال امكان تمديد ساعات كار روزانه نيز وجود دارد.
ضیایی، ذخيره سازي گندم در اين استان را 130 هزار تن اعلام کرد و افزود: از اين ميزان 100 هزار تن مربوط به بخش خصوصي و بقيه مربوط به بخش دولتي است.
گندم در استان چهارمحال و بختياري در 2 منطقه گرمسير و سردسير برداشت مي شود كه مناطق گرمسير شامل شهرستان لردگان و كيار و مناطق سردسير شامل شهرستان هاي بروجن و شهركرد است./س
برچسب ها: خرید ، گندم ، تضمینی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.