جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: دشمنان با اسلامی که وارد حوزه سیاست شود مشکل دارند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "عبدالله حاج صادقی" در مراسم اختتامیه نخستین کارگاه سرمربیان و مربیان حلقه‌های صالحین سازمان بسیج طلاب روحانیون کشور با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات در روز 24 خرداد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان، عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بود که خوشبختانه با حضور پرشور مردم این هدف بی‌نتیجه ماند و این انتخابات پیروزی بزرگی برای نظام بود.
 
حاج صادقی با اشاره به تلاش دشمن برای احیای سکولاریسم در کشور افزود: برخی افراد، اعتدال را راهی بینابین اسلام و لیبرالیسم بیان می‌کنند در حالی‌که طبق سخنان مقام معظم رهبری، اعتدال عمل به شریعت است.
 
وی تصريح کرد: دشمن می‌خواهد مدل مقاومت انقلاب اسلامی را بشکند و از آن جایی‌که امروز تجسم دین، انقلاب اسلامی است، بر همین اساس دشمن برنامه‌ریزی‌هایی برای شکست آن داشته است.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: رؤسای قوای سه‌گانه، نظریه‌ پرداز و سیاست‌گذار نظام نیستند، بلکه آن‌چه این انقلاب را هدایت می‌کند، ولایت فقیه است.

حاج صادقي با اشاره به نقش مهم روحانیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: دشمنان و سکولاریسم هرگز نمی‌خواهند روحانیت وارد عرصه‌های اجتماعی و مدیریتی شود، زیرا به جایگاه مهم روحانیت در جامعه پی برده‌اند.
 
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: روحانیت برای الگو شدن باید در نظام ولایی نقش راهبردی داشته باشد، زیرا فلسفه وجودی روحانیت، هدایت مردم است.
 
وی با اشاره به وظایف خطیر روحانیت در حفظ سنگر انقلاب و ارزش‌های آن تصريح کرد:روحانیت باید با تخصص و اقدامات علمی و عملی خود مردم را از خاک تا رسیدن به خدا راهنمایی کند.
 
حاج صادقی گفت: روحانیت وظیفه دارد انسان‌ها را بر اساس نسخه و فرمان خدا به مقصد برساند؛ زيرا دین نعمت بزرگی است که قیمت انسان‌ها را تعیین می‌کند.
 
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان الزامات مأموریت روحانیت در دین افزود: شناخت عمیق، صحیح و فراگیر از دین، زمان‌شناسی، خودسازی و تسلط بر روش‌های مختلف از ماموریت‌های روحانیت در دین است.
 
وی اظهار داشت: ما باید بر اساس قرآن که نسخه اصلی کلام خدا است پیش برویم و روحانی باید طبق نیاز مردم، دردشناسی کند و امروز با توجه به دردهای جامعه باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
 
حاج صادقی با تأکید بر این‌که روحانیت باید در تقوا اسوه باشد تا مردم را راهنمایی کند، تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خواهند معنویت از روحانیت و مسئولان سر ریز شود تا به جامعه انتشار یابد؛ هرچند باید بدانیم که موفق‌ترین روحانی بهترین خطیب نبوده، بلکه خودساخته‌ترین انسان بوده است.
 
وی با اشاره به تفاوت مأموریت روحانیت قبل از انقلاب با پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تا زمانی‌که حکومت دست ما نبود نقش هدایت و راهنمایی مردم را بر عهده داشتیم، اما امروز علاوه بر ایفای نقش هدایت جامعه، نقش راهبردی و مدیریتی نیز باید داشته باشیم.
 
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پیرامون طرح صالحین اظهار داشت:طرح "صالحین" به عنوان طرحی شایسته و سنگرساز برای انقلاب مطرح است و این طرح باید سنگر نشین تربیت کند، زیرا در دوران جنگ نرم که دشمن تلاش می‌کند انقلاب را از درون بشکند، ما سنگر نشینانی مسلح به ولایت‌محوری و معنویت نیاز داریم و هدف طرح صالحین تربیت بسیجی است که توسط روحانیت تعلیم یافته است.
 
وی با بیان این‌که حضرت امام‌ خمينی(ره) افتخار می‌کرد که بسیجی است افزود: روحانیت شیعه نیز بايد به فرهنگ بسیجی بودن افتخار کند، زيرا انقلاب اسلامی احیا کننده اسلام است.
 
حاج صادقی بزرگ‌ترین رسالت انقلاب اسلامی نسبت به آینده را زمینه‌سازی نهضت ظهور دانست و تصريح کرد: انقلاب اسلامی تاکنون بیشترین خدمت را برای زمینه سازی ظهور انجام داده است که در این میان بسیج طلاب باید نسبت به فرآیند حرکت انقلاب توجه ویژه داشته باشد.
 
وی با تأکید بر این‌که دشمنان با اسلام وهابی، بهایی و عربستانی کاری ندارند، گفت: دشمنان با اسلامی که وارد حوزه سیاست شود مشکل دارند.
 
حاج صادقي در پایان با بیان این‌که مهندسی حکومت دینی تاکنون به خوبی تبیین نشده است، خاطر نشان کرد: بسیج طلاب امروز به یک احیای جدید نیاز دارد چرا که فرماندهی جنگ نرم به دست روحانیت است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سپاه ، دفاعی ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار