نشست های سران کشورهای عضو گروه بیست در سن پترزبورگ نشان دهنده عمق اختلافات آنها بر سر موضوع سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، رنا شقیر گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به طرح موضوع سوریه در نشست کشورهای عضو گروه بیست در سن پترزبورگ روسیه گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حالی برای شرکت در این نشست وارد سن پترزبورگ می شود که موافقت کمیسیون خارجی سنای آمریکا را با حمله نظامی به سوریه به همراه دارد. در همین حال کاخ سفید اعلام کرد هیچ دیدار دوجانبه ای بین باراک اوباما و ولادیمیر پوتین همتای روس وی برگزار نخواهد شد که این امر نشان دهنده میزان اختلاف بین دو طرف درباره بحران سوریه و مسائل دیگر است. این اختلافات در آستانه برگزاری نشست سران گروه بیست به اوج خود رسید به گونه ای که پوتین هرگونه حمله نظامی آمریکا به سوریه بدون موافقت سازمان ملل را نوعی تجاوز دانست.

در ادامه گزارش با اشاره به این سوال که اوباما از نشست گروه بیست چه می خواهد آمده است: ویاچسلاو ماتوزوف دیپلمات سابق روس می گوید غرب و در راس آن آمریکا می کوشد از نشست گروه بیست برای اعمال فشار بر روسیه جهت تغییر موضع خود در قبال تجاوز آمریکا به سوریه تغییر دهد بخصوص که دیدار دو طرف که قرار بود پیش از این نشست برگزار شود به سبب آنکه روسیه به  ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا پناهندگی موقت داد، لغو شد. ناظران بر این باورند که اوباما می کوشد بگوید همزمان با تهدیدات نظامی علیه سوریه، فعالیت های دیپلماتیک نیز ادامه دارد بخصوص که وی برای جلب حمایت از تصمیم خود برای حمله به سوریه سفر به کشورهای اروپایی را آغاز کرده است. در همین حال به نظر می رسد آمریکا در زمینه سیاست های بین المللی خود با مشکل روبرو شده است.

گزارشگر در ادامه گزارش خود افزود: دیدارهای اولیه سران کشورهای عضو گروه بیست که در حاشیه نشست سن پترزبورگ برگزار شد نشان دهنده اختلاف شدید آنها بر سر موضوع سوریه است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار