مسئول گنجینه هنرهای تجسمی موزه آستان قدس رضوی گفت: دو نگاره با موضوع فرهنگ رضوی از سوی نگارگر خراسانی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، جمشید امیریان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهدی فرّخی، نگارگر خراسانی اهداءکننده این دو نگاره است که تا کنون 9 نگاره با موضوعات ارزشی، از جمله امام رضا (ع) و دفاع مقدس به این موزه اهدا کرده است.

وی گفت: نگاره «محفل نیاز»، با موضوع امام رضا(ع) و با تکنیک اکریلیک روی مقوای بدون اسید در ابعاد 80 در 120 سانتی‌متر، یکی از دو اثر اهدایی از سوی این هنرمند خراسانی است.

امیریان با بیان این که عنوان نگاره دیگر «تا ابد جاری» است، اظهار کرد: این اثر با موضوع عاشورا و با تکنیک اکریلیک روی مقوای بدون اسید در ابعاد 60 در 80 سانتی‌متر ترسیم شده است.

وی افزود: در حال حاضر، 3 تابلوِ این نگارگر خراسانی، با عنوان‌های «اجابت» در سبک سوررئالیسم، «معصوم» با موضوع حضرت زهرا (س)، «بانوی عاشورا» با سبک سمبولیسم، در گنجینه هنرهای تجسمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمایش است.

امیری عنوان کرد: گنجینه هنرهای تجسمی موزه مرکزی آستان قدس رضوی، با 450 متر مربع زیربنا، بیش از1000 تابلو هنری از هنرمندان داخلی و خارجی را در خود جای داده است.


برچسب ها: مسئول ، گنجینه ، آستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.