روستاي آرند با طبیعت بکر، محصور شده در بین دو کوه باسیون میلک، چشمه سارهای فراوان و محصول معروف آن میوه انار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران آرند نام یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین روستاهای شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد است. این روستا در 8 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و دارای قدمت تاریخی فراوانی است.

**وجه تسمیه این روستا

وجه تسمیه روستابه دلیل آن است که در زمان ساسانیان شاهزاده‌ای به نام اورنگ (orang) شاه در اینجا زندگی می‌کرده که بعد از هجوم اعراب به این سرزمین نام این منطقه را اورند(orand) گذاشتند و بعدها به آرند تغییر کرد.

**ویژگی منحصر به فرد این روستا

از مهمترین ویژگیهای این روستا طبیعت بکر، محصور شده در بین دو کوه باسیون میلک، چشمه سارهای فراوان و محصول معروف آن یعنی میوه انار است.

**تاریخ آرند

براساس منابع تاریخی قدمت تاریخی روستای آرند به دوره حکومت هخامنشیان برمی‌گردد؛ زمانی که کوروش و داریوش کبیر بر این سرزمین فرمانروایی می‌کردند.وجود آثار باستانی متعدد، قبرهای قدیمی که رو به سمت بیت المقدس می‌باشد، وجود آسیاب های متعدد، قلاع بزرگ، دژهای بلند، همه و همه نشان از قدمت این سرزمین دارد.

**طبیعت روستا

در وسط روستای آرند جاده ای قدیمی از شمال تا جنوب کشیده شده است که روستا را به یکی از بزرگترین باغات انگور دیم در کنار کوه بزرگ درنا متصل می‌کند و هنوز اثار و بقایای این جاده قدیمی وجود دارد.این روستا دارای باغ های انار وانگور می باشد.

**مردم آرند

این روستا دارای مردمی سختکوش و مهربان است که اکثر آنها باغدار وکشاورز هستند . زبان مردم این روستا لری و مذهبشان شیعه می‌باشد.

برچسب ها: آرند ، روستا ، متفاوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار