معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی همدان از رتبه نخست استان در نشر کتاب در غرب کشور خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، هادی فیض‌منش در نخستین نشست آسیب‌شناسی چاپ و نشر کتاب استان همدان اظهار داشت: بنابر آمار خانه کتاب کشور استان همدان طی سال‌های 91 و 92 تا کنون مقام نخست نشر در غرب کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: استان در زمینه نشر در کشور و در سال 91 رتبه 12 را داشت که این رتبه در سال 92 به رتبه ششم ارتقا یافت.

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان همدان از چاپ بیش از 500 هزار جلد کتاب در سال 91 در استان خبر داد و گفت: چاپ 260 عنوان کتاب در استان نشان از فرصت استثنایی برای استان است.

وی رشد صنعت چاپ و نشر استان را یادآور شد و افزود: استان همدان در این عرصه می‌تواند به عنوان پایلوت برای استان‌های محروم و حتی استان‌های برخوردار از صنعت چاپ باشد.

فیض‌منش تصریح کرد: با وجود اینکه این تعداد چاپ با استان‌هایی چون تهران و قم قابل مقایسه نیست اما برای استان شروع خوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در استان یکصد مجموعه انتشاراتی وجود دارد اظهار داشت: بیش از 60 درصد از این انتشاراتی‌ها فعالیت‌های خوبی را در عرصه چاپ دارند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: 88 چاپخانه در استان فعالیت دارند که با رفع مشکلات آنها می‌توان این عرصه را پویاتر کرد.

وی هدف از برگزاری نشست‌های این چنینی را ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات عرصه چاپ و نشر استان بیان کرد و گفت: خروجی مثبت این نشست باعث تداوم نشست‌های بعدی خواهد بود.

فیض‌منش از مکتوبات به ویژه صنعت چاپ و نشر با عنوان مهمترین زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر یاد کرد و افزود: ماندگاری تلاش‌ها و اقدامات در تمام عرصه‌ها در حوزه چاپ و نشر عملی خواهد بود.

گفتنی است در ادامه این نشست ناشران و فعالان عرصه چاپ استان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات موجود در صنعت چاپ و نشر کتاب در استان پرداختند.
برچسب ها: همدان ، نشرکتاب ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.