ايران يكي از كشورهايي سلامت منطقه در حوزه تحقيقات سلول هاي بنيادي و سلول هاي درماني به شمار مي رود از اين رو نيازمند زيرساخت هايي براي توسعه سلول هاي درماني است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌ لاریجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مشکلات اخلاقی استفاده از سلول های بنیادین و سلولهای درمانی گفت:  منبعی که  برای استفاده از سلول های درمانی مورد استفاده قرار می گیرد مهم است و استفاده از سلول های بالغ مشکلی را در درمان بیماران ایجاد نمی کند ولی سلول های بنیادی جنینی نیز با مسائل اخلاقی روبرو  است.

وی عنوان کرد:این نکته که، در چه سنی از سلول های بنیادین استفاده شود مهم است، ولی با محدودیت هايی همراه است و با رعایت چهارچوب های تعیین شده از سلول های بنیادین جنسیتی می توان استفاده کرد.

 وی خاطر نشان کرد: ایران یکی از کشورهای سلامت منطقه در حوزه تحقیقات سلول های بنیادی و سلول های درمانی به شمار می رود، همچنین زیر ساخت هايی برای توسعه سلول های درمانی وجود دارد.

 لاریجانی افزود: بیماران تحت سلول درمانی هم اکنون در مرکز تحقیقاتی سلول درمانی مورد  درمان قرار گرفته اند و به دلیل ناشناخته بودن برخی اوامر مراقبت  از بیماران بسیار مهم است و ممکن است این نوع درمان مشکلاتی داشته باشد که هنوز مورد شناسایی قرار نگرفته است.

 وی در پایان افزود: سلول های درمانی در بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، مشکلات قلبی و عروقی و عصبی مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه بخش مهم بوده است ولی هنوز این درمان کارایی فرد را در درمان انواع سرطان ها نشان نداده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.