"ديويد کامرون" نخست وزير انگليس وعده داده است در صورتي که در سال 2015 دوباره به سمت نخست وزير انتخاب شود، در خصوص باقي ماندن در اتحاديه اروپا يا خروج از آن، همه‌پرسي برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، "ديويد کامرون" نخست وزير انگليس وعده داده است در صورتي که در سال 2015 دوباره به سمت نخست وزير انتخاب شود، مذاکرات درباره شرايط عضويت انگليس در اتحاديه اروپا را بار ديگر پيگيري و در خصوص باقي ماندن در اتحاديه اروپا يا خروج از اين اتحاديه همه‌پرسي برگزار خواهد کرد.

"راجر جيفورد" نماينده تاجران شهر لندن اعلام کرد خارج شدن انگليس از اتحاديه اروپا ممکن است باعث خروج بانک‌هاي خارجي مهم  از قبيل "جي پي مورگان"، "سيتي گروپ" و "دويچه بانک" انگليس شود و سلطه لندن را بر بازارهاي جهاني ارز تضعيف کند.

وي در ادامه افزود: خروج احتمالي انگليس تهديدي عمده براي لندن محسوب مي‌شود و مي‌تواند سابقه 2 هزار ساله تجارت را در اين شهر زير سوال ببرد.

بيش از يک سوم تجارت روزانه جهاني ارز که مبلغ آن بالغ بر 5 تريليون دلار است، در لندن صورت مي گيرد. لندن مهمترين مرکز مالي در اتحاديه اروپا شمرده مي‌شود و رقابتي تنگاتنگ با نيويورک بر سر کسب عنوان پايتخت مالي جهان دارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: لندن ، اتحادیه ، اروپا ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار