یک کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: پردازنده‌های جدید این انتظار را در کاربربه وجودمی آورد که افزایش کارایی و قدرت بیشتر را در اجرای برنامه‌ها و انجام پردازش‌های مختلف ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
معراج هلشی گفت: در پردازنده‌های جدید Haswell اینتل رویکردی جدیدی را در پیش گرفته و پایه استفاده از این معماری را بر پایه توان مصرفی و بهینه ‌سازی برای کامپیوترهای شخصی و نوت‌بوک‌ها و افزایش پردازنده‌ گرافیکی مجتمع کرده است.

وی افزود: پردازنده های جدید intel از معماری ساخت22 نانومتری و ترانزیستورهای سه بعدی استفاده می‌کنند. در پردازنده Core i5-4670K فناوری Hyper Threading غیرفعال شده است و پردازنده گرافیکی مجتمع این سری یعنی HD 4600 استفاده شده است.

هلشی یادآور شد: مقدار توان مصرفی در این مدل پردازنده 84 وات است.

این کارشناس فروش محصولات رایانه ای، خاطرنشان کرد: درکنترلر حافظه در مادربوردهای مجهز به چیپ‌ست Z87 براحتی میتوان از حافظه‌های پرسرعت را روی سیستم نصب کرده و تنها با انتخاب پروفایل XMP از بایوس، از حافظه پرسرعت استفاده کرد. اینتل در این پردازنده از 16 مسیر PCI-E 3.0 استفاده کرده که دو مسیر x8 یا یک مسیر x8 و دو مسیر x4 تقسیم می کند.

وی ادامه داد: پردازنده‌ گرافیکی و قدرت آن یکی از موارد مهم برای اینتل در پردازنده های Haswell اشاره شده است. پردازنده Core i5-4670K از پردازنده‌ گرافیکی مجتمع Intel HD 4600 استفاده می‌کند که دارای فرکانس پایه 350 و حداکثر فرکانس 1200 مگاهرتز است.

هلشی افزود: در کنار رابط 128 بیتی و بر حسب فرکانس حافظه‌ ای که روی سیستم خود استفاده می‌کنید، پهنای باند حافظه می‌تواند متغیر باشد. همچنین این پردازنده‌گرافیکی از رابط گرافیکی DirectX 11.1 و فناوری‌های OpenCL و DirectCompute 5.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پردازنده گرافیکی HD4600 در دسته پردازنده‌های گرافیکی GT2 قرار می‌گیرد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، سیر ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.