روزنامه انگليسي ديلي تلگراف سند جديدي را از دست داشتن سازمان اطلاعات آمريکا به همراه عربستان در حمله شيميايي ادعايي در غوطه شرقي در ريف دمشق منتشر کرد‌.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، پس از انتشار سند جديدي از سوي روزنامه ديلي تلگراف انگليس در خصوص دست داشتن سازمان اطلاعات آمريکا به همراه عربستان در حمله شيميايي ادعايي در غوطه شرقي روزنامه انگليسي رابل نيز در اين باره نوشت سلاح‌هاي شيميايي را رئيس سازمان اطلاعات عربستان در اختيار تروريست‌ها قرار داده است.

رسانه‌هاي غربي به انتشار اسناد و مدارکي که بيانگر دست داشتن سازمان اطلاعات آمريکا با همکاري عربستان در حمله شيميايي ادعايي در ريف دمشق است ادامه مي‌دهند.

جديدترين اين اطلاعات را نيز روزنامه انگليسي ديلي تلگراف منتشر کرد. اين اطلاعات نيز به يک نامه درز يافته سازمان اطلاعات آمريکا مربوط مي‌شود.

رنا ابو دياب گزارشگر شبکه سوريه در گزارشي گفت: رسانه‌هاي غربي با مدارک و شواهد به تلاش‌هاي خود براي رفع ابهام مربوط به حمله شيميايي ادعايي در ريف دمشق ادامه مي‌دهند.  

اين اسناد بي پايه بودن اتهامات و ادعاهاي دولت آمريکا عليه دولت سوريه را که بر اساس آن مي‌خواهد به اين کشور حمله نظامي کند بر ملا مي‌کنند.

جديدترين اين تلاش‌ها نيز افشاگري روزنامه انگليسي ديلي تلگراف است. اين روزنامه شواهد و مدارک بيشتري از دست داشتن سازمان اطلاعات آمريکا در حمله ادعايي در غوطه شرقي منتشر کرد.

يکي از هکرهاي اينترنت به نامه‌اي از نامه‌هاي سازمان اطلاعات آمريکا دست يافته است و نامه الکترونيکي يک سرهنگ آمريکايي به نام آنتوني جي مکدونالد را منتشر کرده است.

اين نامه مربوط به تاريخ بيست و دوم اوت است که  «يوجين فورست» در اين نامه به سرهنگ آنتوني موفقيت اين عمليات را تبريک گفته است.

فورست خطاب به آنتوني، مطلب منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست را در اين خصوص ياد آور شده است.

همچنين از گفتگوي بين همسر مک دونالد و دوستش مشخص مي‌شود ويديوهايي که درباره نمايشنامه شيميايي تهيه شده از سوي سازمان اطلاعات آمريکا طراحي و تهيه شده است.

خبرگزاري آسوشيتدپرس آمريکا از طريق ديل گاولاک خبرنگار اين خبرگزاري در خاورميانه و خبرنگار ام بي آر پس از مصاحبه‌هاي متعدد در ريف دمشق تأييد کرده است گروه‌هاي تروريستي از بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان سلاح شيميايي دريافت کرده‌اند و عليه غير نظاميان در غوطه به کار گرفته‌اند و افراد مسلح مسئول حمله شيميايي ادعايي در غوطه هستند.

گاولاک بيست سال است که به عنوان خبرنگار خبرگزاري آسوشيتدپرس در خاورميانه فعاليت مي‌کند.

ارتباط تنگاتنگ بين بندر بن سلطان و سازمان اطلاعات آمريکا بر کسي پوشيده نيست.

پس از آنکه خبرگراري آسوشيتدپرس اين مطلب را در پايگاه اينترنتي منتشر کرد جلوي فعاليت اين پايگاه به طور کامل گرفته و پس از چند ساعت دو باره فعاليتش از سرگرفته شد.

اين اطلاعات را روزنامه انگليسي رابل نيز با عنوان «حقيقت صاف و روشن» با اين تصور که شايد حمله به سوريه را متوقف کند منتشر کرد.

عنوان اين مقاله بيانگر اهميت اين مقاله در تکذيب ادعاهاي آمريکايي هاست.

سانسور کردن و ناديده گرفتن اين حقايق از سوي دولت آمريکا ادامه دارد در صورتيکه اين حقايق را قديمي‌ترين و باسابقه‌ترين خبرگزاري جهان آن را منتشر کرده است. 

آسوشيتدپرس نخستين موسسه خبري است که بيست و چهار ساعته فعاليت مي‌کند و خبرها را از 70 دفتر در سراسر دفتر جمع آوري مي‌کند و به 300 موسسه رسانه‌اي خدمات رساني مي‌کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار