صراحي فروشاني با بيان اينکه آزادسازي معاملات سهام عدالت نه تنها موجب ورود دلالان به اين بازار مي شود بلکه نقدينگي و تورم را نيز افزايش مي دهد گفت: سهام عدالت به عنوان پشتوانه و درآمد مردم تلقي مي شود از اين رو بهتر است سهام را نفروخته و منتظر ارزش افزوده آن باشند.

محسن صراحي فروشاني نماينده مردم اصفهان و خمين شهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه هدف از سهام عدالت، کمک به قشر کم در آمد جامعه بود اظهار داشت: معاملاتي  شدن سهام عدالت، نه تنها اين طرح را از اهداف اصلي خود دور مي کند، بلکه موجب افزايش تورم و نقدينگي موجو در کشور مي شود.

وي افزود: اگر سهام عدالت درفاز معاملاتي ورود کند، موجب ورود دلالان در اين بازار مي شود زيرا انچه که از سنوات گذشته مشاهده شده ورود دلالان پيش از وورد دولت و سياست گذاران به اين حوزه بوده است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس به تعيين سقف در اين بخش نيز اشاره کرد و گفت: به اندازه اي که درصد براي فروش اعلام کنند، به همان اندازه تورم و نقدينگي خواهيم داشت و از اهداف اوليه آن دور خواهيم شد.

صراحي فروشاني با بيان اينکه فروش سهام عدالت به مرور زمان از دست شرکت ها خارج و در دام اشخاص حقيقي خواهد افتاد تصريح کرد: مطمئنا با گذشت زمان، ديگر شرکت ها فروشنده اصلي سهام عدالت نخواهند بود و ما شاهد ورود اشخاص حقيقي و خصوصي به اين بخش خواهيم بود.

نماينده مردم اصفهان و خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي اذعان داشت: به لحاظ اينکه سهام عدالت معمولا به اقشار کم درآمد جامعه تعلق مي يابد بهتر است مردم هيجان زده نشده و پيش  از فروش منتظر ارزش افزوده سهام خود باشند و به راحتي اين پشتوانه مالي خود را از دست ندهند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تورم ، عدالت ، معاملاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار