عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله شیمیایی مشکوک هفته گذشته در سوریه گفت: اتهام حمله شیمیایی به دولت بشار اسد بهانه‌ای برای جلوگیری از شکست نهایی گروه‌های مسلح بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) اظهار داشت: اولین روزهای کاری دولت یازدهم مقارن بود با هفته دولت، ضمن گرامیداشت ياد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، برای دولت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که به دولت تدبیر و امید نامگذاری شده است، آرزوی توفیق می‌کنم.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط موجود براي خلق حماسه سیاسی و فراهم‌شدن فضای همدلی، وحدت و امیدواری در کشور امید آن دارم دولت یازدهم هم در عرصه بین‌المللی و هم در صحنه داخلی از تمام ظرفیت‌های خود برای تحقق مطالبات عمومی مردم از جمله ساماندهی مشکلات اقتصادی و امور معیشتی، اشتغال، مهار گرانی و تورم، سرمایه‌گذاری، تولید، رونق اقتصادی و تقویت زیرساخت‌های فرهنگ دینی استفاده کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی همچنين با اظهار امیدواری برای استفاده از ظرفیت‌ها در جهت همگرایی ملی اظهار داشت: امیدوارم دولت از هر فرصتی که برای همگرایی ملی فراهم شده به خوبی استفاده کند و فضای امیدواری در جامعه را بیش از پیش تقویت کند، همراهی، همکاری و تعامل مجلس با دولت فرصت بسیار ارزشمندی است که باید دولت تدبیر و امید آن را مغتنم شمرده و استمرار این وضعیت را همیشه تدبیر کند.

سبحانی‌نیا در ادامه اظهار داشت: 12 شهریور روز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستای دوره چهارم است، ضمن عرض تبریک به همه شورائیان سراسر کشور اسلامی باید متذکر شوم شوراهای اسلامی نماد مشارکت مردمی و تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی و نمونه بارز حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است، امید است این نهاد مردمي در رسالتی که در سطح شهر و ور وستا دارد ، موفق شود و در جهت تحقق مطالبات مردم کوشا باشد.
 
وی تصریح کرد: امید است اعضای شورای شهر با پرهیز از هرگونه اختلاف و اعمال سلیقه‌های شخصی و هزینه‌زا ریشه‌های مردم‌سالاری دینی و دموکراسی را در کشور اسلامی‌مان استحکام بخشند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ادامه به موضوع حملات شیمیایی اخیر در سوریه اشاره کرد و گفت: حمله شیمیایی مشکوک هفته گذشته که به باور بسیاری از کارشناسان نمی‌توانست توسط ارتش و دولت سوریه صورت گرفته باشد، در واقع بهانه ای از پیش برنامه ریزی شده بود تا بوسيله آن حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه مانع شکست نهایی آنها شوند.
 
وی ادامه داد: دستاوردهای ارتش سوریه در سه جبهه حمص، لازقیه و به ویژه دمشق حامیان گروه‌های مسلح را به این نتیجه رساند که ارتش قادر خواهد بود تا پیش از سال 2014 و زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مخالفان را به صورت کامل سرکوب و نابود کند.
 
سبحانی‌نیا ادامه داد: همچنین با توجه به ارزیابی‌هایی که سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای اروپایی و آمریکا از میزان محبوبیت بشار اسد داشتند و دارند، می‌دانند او این توانایی را دارد که در انتخابات سال آینده بار دیگر پیروز شود، شکست‌های متوالی گروه‌های مسلح به جبهه ترکی، عربی و غربی نشان داد که با تکیه بر ظرفیت این گروه‌ها نمی‌توان به توازن نظامی مدنظر برای حضور در مذاکرات ژنو 2 دست یافت، از این رو این کشورها خود به عنوان عنصر مداخله‌گر برای رسیدن به این سطح از توازن وارد عمل شدند تا بتوانند مسیرهای پیش روی گروه‌های مسلح را هموار کنند.
 
سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس، ادامه داد: در اینجا باید متذکر شد همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با اعضای هیئت دولت فرمودند؛ اگر چینن اقدامی شود آمریکایی‌ها قطعا همانند دخالت در عراق و افغانستان ضرر خواهند کرد و دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و خارجی در یک کشور نتیجه‌اي جز آتش افروزی نخواهد داشت و نفرت ملت‌ها از آنها را نیز افزایش خواهد داد.
 
وی در پايان با بیان اینکه این آتش افروزی همچون جرقه ای در انبار باروت است که ابعاد و پیامدهای آن نامشخص خواهد بود، تصریح کرد: از این رو مجلس و دولت باید در اقدامی هماهنگ در همه سطوح بین المللی و منطقه ای از وقوع چنین اقدام خطرناکی جلوگیری کنند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار