بازیافت زباله یکی از سودآورترین صنایع دنیا تبدیل شده است، بطوری که از دیدگاه اقتصاددانان طلای کثیف لقب گرفته است.

ابراهیم جمشیدزاده کارشناس اقتصادی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانگفت: محصولات بازیافتی یکی از معضلات جامعه بشری بخصوص شهرنشینان به شمار می رود و بازیافت این محصولات مدتهاست که مدنظر مدیران شهری قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: بازیافت زباله که تا چندی قبل مایه دغدغه و بحران بود به یکی از سودآورترین صنایع دنیا تبدیل شده است.

بطوری که از دیدگاه اقتصاددانان طلای کثیف لقب گرفته است.

جمشید زاده در ادامه افزود: با توجه به صرف هزینه های کلانی که برای جمع آوری، حمل و دفع مواد زاید صورت می گیرد، بخشی از این مواد می توانند دوباره به چرخه طبیعت بازگردند و قابل استفاده قرار گیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جداسازی زباله علاوه بر فوائد زیست محیطی بازیافت، از نظر اقتصادی نیز این صنعت را به یکی از راهکارهای موثر دفع مواد زاید تبدیل نموده و اهمیت آن را نیز روز به روز نمایانتر می سازد.

وی با اشاره به اینکه بازیافت و کاربرد مجدد محصولات مصرف شده یکی از اصول اساسی برای افزایش بهره وری در نظام های اقتصادی است، گفت: اهمیت صنعت بازیافت به حدی است که اغلب کشورهای پیشرفته برای به دست آوردن مواد قابل کاربرد آن در صنایع سرمایه گذاری کلانی انجام می دهند.

جمشیدی تصریح کرد: در کشور مدیران شهری با توجه به مسئولیتی که در جمع آوری حمل و دفع مواد زاید دارند، به این نتیجه رسیده اند که برخی از مواد زاید قابل بازیافت بوده و می توان از بازیافت این مواد زاید منافع مناسبی کسب کرد.

وی در پایان گفت: در صورت تلاش مبنی بر جمع آوری زباله های بازیافتی از حمل تولید، به نحوی که به راحتی قابل تفکیک باشد، در مراحل نهایی بازیافت نیز هزینه های ناشی از این صنعت کاهش پیدا خواهد کرد و در نهایت منافع اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۲:۳۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
کوتاه ومختصر بود .خیلی ممنون
آخرین اخبار