پزشكان به والدين توصيه مي كنند تا چنانچه فرزندان خردسالي دارند، بر بازي هاي آنها نظارت كنند به ويژه اگر بدنبال مخفي شدن در كمد لباس ها هستند تا آسيب نبينند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ براساس يك پژوهش اغلب والدين، گاهي اوقات وسايلي را كه لابلاي لباس ها در كمدها مخفي مي كنند غافل از اينكه كمد لباس ها يكي از محبوب ترين جاها براي بازي كودكان است.

گفتني است؛ پزشكان توصيه مي كنند تا والدين هميشه در كمدها را قفل كنند و هربار قبل از قفل كردن نسبت به اينكه كودك در جايي از كمد مخفي شده اطمينان حاصل كنند.

بررسي ها نشان مي دهند، همينطور آويزهاي لباس ها، گيره هاي لباس و قلاب كمربندها كه دركمد آويزان شده مي تواند يك خطر جدي براي كودك باشد، زيرا ممكن است با برخورد به چشم كودك او را دچار مصدوميت نمايد.

همينطور آويزان شدن از لباس ها نيزمي تواند سبب برخورد آويز لباس با صورت و چشمان كودك و آسيب او شود.

پزشكان توصيه مي كنند تا والدين كمربندها و يا لباس هاي داراي قلاب هاي تيز و خطرناك را دور از دسترس كودكان قرار دهند و يا آنها را در درون پوشش هاي مخصوص لباس قرار دهند.

همينطور نظارت دقيق داشته باشند تا كودك به اشتباه قرص نفتالين اگر دركمد قرار دارد را نبلعد و در صورت بروز اين اتفاق حتما به پزشك مراجعه كنند./ع2
برچسب ها: کمد ، لباس ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار